Forældre holder på børneopsparingen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Udbetalingen udskydes indtil de 21 år for at få en større opsparing til uddannelsen.

Flere og flere forældre venter med at udbetale børneopsparingen, til børnene har nået maksimumalderen på 21 år. Samtidig er den samlede børneopsparingsvolumen vokset med 10 procent.

Dette er en tendens, som flere banker oplever:

»Der er ingen tvivl om, at vi ser flere og flere forlængelser af udbetalingen af børneopsparingen. Mange starter med at sige, opsparingen skal udbetales, når børnene er 14 år, men typisk sker der det, at de forlænger det, til når børnene er 21 år,« fortæller Ulla Bloch Larsen, bankrådgiver hos Jyske Bank.

Hun mener, forlængelser skyldes, at forældrene ønsker større medindflydelse på deres børns fremtid.

Har dit barn en børneopsparing? Hvornår kan den udbetales?

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Low

Jeg kan først få min når jeg er 21. Det er helt fint med mig.

Anmeld

14. oktober 2010

Corn

Vi har lavet  børneopsparing til alle tre unger, og den har fra start været sat til udbetaling når de er 21.

Det har vi gjort på den måde, fordi man, forhåbentlig, er lidt mere moden til den tid, og derfor bruger pengene forholdsvis fornuftigt til fx indskud i egen bolig, uddannelse eller rejse

Jeg har ikke selv haft en børneopsparing

Anmeld

14. oktober 2010

Oxydation

jeg fik min da jeg fyldte 18, selvom min far ville ha rykket den til jeg blev 21.

Anmeld

14. oktober 2010

LilyMarleen

Alexander får sin når han er 21år. Af den simple grund, at vi håber at den går til noget lidt mere fornuftigt end druk. (Som vi slet ikke håber at han kommer til at gå op i)

Anmeld

14. oktober 2010

louise8723

Jeg fik min som årig.. eller rettere den blev stjålet af et familie medlem  

Vores søn får hans når han er 21.. og til den tid står der ca 50.000,- på.

Vi valgte at låse den til han bliv 21 da vi mener at han får mere gav af pengene til den tid. end evt at klatte det hele væk på sjov og ballade.. men hvis han alligevel gør det som 21 årig så gør han det.

Vi er ikke interesseret i at skulle bestemme

Anmeld

14. oktober 2010

Mor Til Julie<3

Jeq får min imorqen da jeq fylder 21 år imorqen ...

Anmeld

14. oktober 2010

oo

jeg fik min til min konfirmation - det var min farmor og farfar der havde lavet en, og der stod ca 3000 kr på og de gik til en seng som jeg havde de næste ti år. En af Sørens venner fik sin da han var 21 og brugte HELE opsparingen på pizzaædning over en måned eller to

Men sådan helt logisk så ville jeg sætte vores til udbetaling ved 21. år fordi barnet til den tid forhåbentlig vil have gennemført gymnasiet / noget lign. og skal igang med sin videre uddannelse og helt helt bestemt flytte hjemmefra, hvis det ikke allerede er sket, og så er børneopsparingen god at have til fx lejlighed eller studiebøger eller andet i den dur. Jeg tror ærlig talt ikke, at vi bare udbetaler pengene uden at tage en snak om dem først med ungen

Anmeld

14. oktober 2010

henh01

Jeg fik selv min som 18 årig, det var meningen den skulle forlænges, men da jeg blev gravid som 18-årig valgte mine forældre at udbetale den til mig så jeg havde lidt ekstra til møbler mv.

Mine børns opsparing er indtil videre låst til de er 18 men kan sagtens tænkes at denne bliver låst til de er 21. Det bliver en vurderingssag når de bliver 18 år

Ved sgu ikke hvad der kommer til at stå, men er det ikke noget med at der max må stå 30000 kr på en børneopsparing?

Anmeld

14. oktober 2010

louise8723

henh01 skriver:

Jeg fik selv min som 18 årig, det var meningen den skulle forlænges, men da jeg blev gravid som 18-årig valgte mine forældre at udbetale den til mig så jeg havde lidt ekstra til møbler mv.

Mine børns opsparing er indtil videre låst til de er 18 men kan sagtens tænkes at denne bliver låst til de er 21. Det bliver en vurderingssag når de bliver 18 år

Ved sgu ikke hvad der kommer til at stå, men er det ikke noget med at der max må stå 30000 kr på en børneopsparing?

nej du må max indsætte 3000 om året og i alt indsætte 36.000

så står det jo og trækker renter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.