kan kan ikke se det skulle være et problem, så længe retningslinierne for hvornår det sættes op stadigvæk følges (mener at det i DK er omkring 42-45 år at man ikke længere kan få hjælp til at få kunstig befrugtning). Hvis en ung pige f.eks pga kræft eller andre sygdomme bliver rådet til at få taget æg ud og hun f.eks gerne vil have 3 børn, så kan jeg ikke så noget galt i, at hun vælger x antal år med mellem rum med at få frosset ægene op. Så hun f.eks er 25 ved det første, 30 ved det andet og 35 år gammel når hun bliver gravid 3 gang.
Dog skal man også have i tankerne, at selv om det er opdaget, at det er muligt at tø et æg op efter 20 år, så vil jeg nok tro, at det stadigvæk er mere undtagelsen end reglen at et så gammelt æg vil give pote. Sandynligheden er jo i forvejen nedsat med et fryseæg i forhold til et "nyt" ved IVF forsøg, så det er selvfølgelig dejligt for kvinden hvor det er lykkes.
Reglerne ville jo så også skulle ændres. Pt er det i DK, så vidt jeg ved, kun tilladt at have et fryseæg i 5 år inden det skal destrueres
Anmeld