Eksperthjælp: gravid efter mini P. Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Lisbeth Jess

"gravid efter mini P. Hvornår?"

Hej Lisbeth.

Min kæreste og jeg vil gerne snart være forældre for første gang. Jeg tager mini-piller (miniPe) i øjeblikket og har ingen menstruation. Der står i indlægssedlen at det er en normal bivirkning. Egentlig begyndte jeg med minipillerne (i stedet for p-piller) for at få en cyclus før vi gik i gang med "projekt-baby", hvilket så ikke har virket efter hensigten. Jeg er nu i tvivl om det er en god idé at stoppe med mini-pillerne nu for at få en normal cyklus, samt have en idé om hvornår man har ægløsning og få hormonerne ud af kroppen (og så bruge kondom i en kortere periode) eller om det er ok blot at stoppe når vi er helt klar. Hvad mener du?

Lisbeths svar

Hej ! Hvis det er en gravididtet I gerne vil have på et tidspunkt så er min mening, at du skal stoppe med dine  mini Piller.

Lige nu har du ikke menstruation, og din krop vil have godt af selv at komme igang med at producere dine normale hormoner.

Nu ved jeg ikke, hvor længe du ikke har haft menstruation, for du kan godt blive gravid på mini piller, hvis tidspunktet skrider.Det ved du sikkert godt.

Nogen blir hurtige gravide, andre tager det længere tid. I kan jo beskytte jer på anden vis, som ikke ændrer ved hormonerne, som du selv skriver.

Nu håber jeg du/I får taget den beslutning der erden rigtige for dig/jer. Held og lykke med projektet.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.