Fosterscanning i babybutikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

12 af BabySams butikker i det sydlige Danmark tilbyder gravide fosterscanninger til kønsbestemmelse. Så kan moderen vælge lyserødt eller lyseblåt babytøj.

Sundhedsstyrelsen ser ikke nogen grund til at gribe ind over for, at butikskæden BabySam i samarbejde med et privat jordemoderfirma gennemfører fosterscanninger i kædens butikker af gravide.

Scanningerne i 17. graviditetsuge kan fastslå fosterets køn, og fænomenet med sådanne butikker er kendt i udlandet.

Afdelingslæge Peter Saugmann-Jensen siger, at hvis den gravide og fosteret ikke udsættes for en påviselig fare, er det ikke ulovligt.

Hvad mener du? Bør fosterscanninger foretages på graviditetsklinikker, eller er det blot god service for gravide, at det nu er lettere tilgængeligt?

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

<3

Lyder ret mærkeligt men er sikker på at der sikkert er mange der vil gøre brug af det.

Anmeld

6. oktober 2010

Bavianis

Kan man få det gratis??? Det står der ike noget om. Det tror jeg da jeg ville sige ja tak til! Så kunne jeg jo bagefter beslutte mig for, om jeg ville købe nget hos babysam - de havde ret dårlig service da jeg var ude og se på barnevogn sidst...

Anmeld

6. oktober 2010

otlitrom

Bavianis skriver:

Kan man få det gratis??? Det står der ike noget om. Det tror jeg da jeg ville sige ja tak til! Så kunne jeg jo bagefter beslutte mig for, om jeg ville købe nget hos babysam - de havde ret dårlig service da jeg var ude og se på barnevogn sidst...

Nej, jeg mener det koster spidsen af en jætjawer, min papsøster gjorde det! Mindes jeg rystede på hovedet over hun valgte BabySam og ikke en scanningsklinik til den pris. Men kønnet var rigtigt, der kom en pige

Anmeld

6. oktober 2010

SpunkenJo

kitty skriver:

Nej, jeg mener det koster spidsen af en jætjawer, min papsøster gjorde det! Mindes jeg rystede på hovedet over hun valgte BabySam og ikke en scanningsklinik til den pris. Men kønnet var rigtigt, der kom en pige

Det koster vidst nok 450 kr.

I min verden kan det da være ligegyldigt om det er det ene eller det andet sted. 

Scanningen er jo den samme?? Om man er på jordmoderklinikken.dk' egen klinik, eller hos babysam. Det er jo den samme person der scanner begge steder.......

Anmeld

6. oktober 2010

otlitrom

SpunkenJo skriver:

Det koster vidst nok 450 kr.

I min verden kan det da være ligegyldigt om det er det ene eller det andet sted. 

Scanningen er jo den samme?? Om man er på jordmoderklinikken.dk' egen klinik, eller hos babysam. Det er jo den samme person der scanner begge steder.......

Hun gav mere, nok nærmere det dobbelte.. Og ja, det er nok ligemeget hvor det bliver gjort. Men jeg ville personligt vælge en scanningsklinik.  Den slags hører -efter min mening- ikke til i en børneforretning.

Anmeld

6. oktober 2010

MariaJ

Er det bare mig, eller lyder det bare lidt for mærkeligt. Var lige ved at tro det var en aprilsnar, men det er trods alt ikke den rigtige tid på året til det.

Anmeld

6. oktober 2010

otlitrom

MariaJ skriver:

Er det bare mig, eller lyder det bare lidt for mærkeligt. Var lige ved at tro det var en aprilsnar, men det er trods alt ikke den rigtige tid på året til det.

Nej, jeg er enig.. Som jeg også har givet udtryk for ovenfor. Men det er ikke alle der er af den holdning, at der er specielt..

Anmeld

6. oktober 2010

MariaJ

kitty skriver:

Nej, jeg er enig.. Som jeg også har givet udtryk for ovenfor. Men det er ikke alle der er af den holdning, at der er specielt..

Ej, et eller andet sted kan jeg selvfølgelig også godt se, at det måske kan være ligemeget, sålænge der er tale om uddannet scanningspersonale. Men på den anden side kan man jo også se andet end køn på scanningsbilledet, og hvem har vel lyst til at stå i Babysam og få at vide at ..."jeg er ked af det, men der er noget i vejen med din baby" .

Maria (der ryster undrende på hovedet over alle de nymodens påfund)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.