Eksperthjælp: gravid og smerter, er det alvorligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.400 visninger
0 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

Lisbeth Jess

"gravid og smerter, er det alvorligt?"

Hej Liseth. Jeg er halvvejs gravid og er meget i tvivl om hvornår man skal reagere på ondt i maven. Hver gang jeg har ondt det ene eller andet sted på den ene eller anden måde bliver jeg meget nærvøs for om det er alvorligt eller hvad det kan være. Hvordan ved man om man skal ringe til syghus eller andre for og få det tjekket? Jeg tænker altid at jeg got kan holde det ud så der er nok ikke noget galt.

Men hvornår skal man reagere på smerter i maven under en graviditet?

Lisbeths svar

Hej! Under en graviditet sker der mange ændringer i ens krop, . Livmoderen vokser og den skubber til de andre ting der er i bughulen.

I starten gør det ondt i siden , hvor livmoderen trækker i noget der hedder ligamenter,jo større den bliver ,jo mere trækker den, det giver niv i siden.

Ens blære kan blive trykket lidt ned, derfor hyppige toiletbesøg. tarmene bliver også klemt, derer dog ingen alvorlige problmer med det. Nogen bliver forstoppede.Så deter vigtigt at drikke rigeligt væske og får sund fiberrig kost og god motion

Nu er du halvvejs, når du er i uge 36 kan livmoderen trykke så meget, at det kan give lidt gener ved ribbenene, så niver det der.

Hvis du mærker lidt ondt hist og pist i din krop, uden feber, slemme smerter, opkastning,blødning eller andet voldsomt, så skal du tage det helt roligt. Læg dig og slap lidt af og se om det giver ro, nogen gange fortæller vores krop, at derer behov for lidt ro, så det er fint du lytter.

Er du bekymret, så er et ekstra besøg hos din læge en god ting, så får du vished for at alt er som det skal være.

Fortsat held og lykke med din graviditet.

Varmer hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.