Opret gratis profil  

Alivn & Viola - lang opdatering og billeder

Visninger: 1.876   Svar: 26

123 »

Besvar indlæg Anmeld indlæg
2. oktober 2010

Tid til en opdatering mens børnene ligger på maven i deres barnevognskasse her hos mormor og morfar. På anlægget er Søs Fingers Vuggeviser (skøn cd, som jeg prøver at få børnene til at forstå betyder RO!)…

Først og fremmest: 1000 tak for den tilsendte gave. Hvor er det overvældende at der sidder nogle bag skærmen og tænker på én.  

Der er sket SÅ meget den sidste tid. Det har og er benhårdt. Det er slet ikke, som jeg troede, dengang jeg besluttede mig for at blive selvvalgt enlig mor. Den forestilling forsvandt allerede da jeg så de to små hjerter blinke på scanningen i uge 7. I stedet tænker jeg, at jeg er godt fremtidssikret: Alvin kan klare det praktiske i sin gamle mors hjem og stadig være mors dreng. Viola kigger forbi med Othello Lagkage fra Kvickly og aflagte ugeblade… Sådan ca. om 40 år altså!

Jeg har forsøgt at finde en løsning på, at jeg ikke får sovet nok. Et massivt søvnunderskud har nok resulteret i at jeg er lidt knækket. Sidste fredag indlagde min læge mig med børnene på en børneafdeling til aflastning. Da jeg først havde affundet mig med at pomfritterne skulle være i sygeplejerskernes varetægt natten over, så lukkede jeg øjnene og slog dem først op 10 timer senere (altså stadig på larmende børneafdeling!!!). Det gentog sig natten efter. 3. og sidste nat nøjes jeg med 8 timer.

Nu er jeg indlogeret hos mine forældre indtil der kommer en bedre løsning. En ting er sikkert, mens de er så små , så kan jeg ikke være alen med dem. De sover ikke samtidig, og det gør opgaven umulig. De er så forskellige børn, at det pt. er umuligt at synkronisere søvnen.  Jeg kører fuldstændig ned med stress og søvnunderskud.

Om et par uger skal jeg til møde på hospitalet sammen med SP og en sagsbehandler. Det ender måske med et ophold på et mor-barn-hjem (YES, jeg bliver statist i DUM!). Det er lidt grænseoverskridende for mig, men må tænke, at lige om snart så er vi godt kørende derhjemme. Altså når de små kan love at sove lidt mere regelmæssigt.

Madgivningen tager også alt for lang tid. På hospitalet prøvede vi at finde en løsning, så det kunne gå lidt stærkere. Viola spiser gerne en flaske på halvanden time. På hospitalet spurgte de om jeg brugte Avent flasker. Dem har de meget dårlige erfaringer med. Siliconesutten er for hård og kort. De spiste begge meget bedre af de engangssutteflasker, som de har på hospitalet. Der slutter munden helt tæt til gummisutten og der bliver ikke slugt så meget luft. Nu har jeg købt en kæmpe kasse engangssutteflasker hjem til. En dyr løsning, men alt for at få lidt struktur i hverdagen.

Det var lidt om situationen. Børnene er heldigvis tip top og i trivsel. Viola kan godt reagere lidt, når jeg er alt for presset. Alvin er en rigtig mand, han æder, skider og sover. Ikke så meget fintføling der.

Alvin vejer nu 5 kilo, kan smile og er rigtig god til øjenkontakt. Han er begyndt at række ud efter legetøjet. Meget flot af en dreng på knap 8 uger, synes jeg. Han er så kærlig, rolig, tålmodig og skriger uendelig lidt. Han brokker sig , når sulten melder sig og maven gør ondt – så lyder han som en lille dino-unge. Han er for tiden hårdt ramt af hormonknopper. Han har stadig en noget (af)vigende hårgrænse, men har opdaget de sødeste små dun rundt på hele den skaldede ise. I siderne har han stadig sine vattotter, som er blevet lidt mistænkelige røde.. Så måske der venter moren en lille rødhåret frækkert .

Viola vejer 4,4 kilo. Hun har fået ”plus-kæbe” som min far kalder det. Jeg vil nok nærmere påstå, at hun har fået en god håndfuld dobbelthager. Hun er stadig en smuk lille pige. Hun har de længste øjenvipper Hun er uden tvivl en lille sirene. En sygeplejerske på børneafdelingen udtalte, at hun er det de kalder for et hysterisk barn. Kan kun stemme i. Hun kan ramme en tone så høj, som kun hunde kan opfange.  Hun smiler ikke endnu, men har fået øje på verden omkring sig og er god til øjenkontakt. Hun er fyldt med lyde. Når hun sover lyder det som en boring 747 der ligger an til start. Der bliver brummet til den store guldmedalje.

Det var en laaang opdatering (som har taget et par dage, da der hele tiden er noget baby, der melder sig).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

ikke online <3

Profilbillede for <3
0 lodder
Nu med de lækreste drenge og lækreste kæreste - life is good!
2. oktober 2010

Sikke en dejlig opdatering! Og nej det er sgu aldrig som man forestiller sig Men når man har fået nogle sammenhængende nætters søvn så er det også en del af charmen!

Godt at høre at du bliver hørt og har et så godt netværk! Hils dine forældre fra mig af og sig tak! For de er da bare guld værd!!

Profilbillede for forår
0 lodder
Elsker min lille datter<3
2. oktober 2010

Fantastike billeder Karina

Og osse smadder dejligt at få en opdatering herinde fra dig.

Kæmpe Krammer

Dea

Profilbillede for MGN~NGM<3 Denne profil har Foto Garanti
0 lodder
JA, jeg er ung mor! Men jeg er stadig lige så god som jer andre!
2. oktober 2010

Puha, det lyder sørme som en hård omgang du lige nu er igennem.. Men alligevel lyder det som om du har et vis overskud, når du vælger at få hjælp.. Jeg syntes tit, at man hører om folk der er så hårdt presset og i søvnunderskud, som ikke gider tage imod hjælp.. Og jeg syntes, at det er flot, hvis du tager imod hjælp fra en morbarnhjem..Jeg tror ikke jeg havde taget imod, for jeg ville syntes, at det var et knæk! Men okay, man gør jo ALT for bare at få lidt hjælp.. - Men træls er det, når tingene ikke lige blev så skide rosenrøde som man måske havde forestillet sig!? Sådan er det nok med babyer..

for den fine opdatering!

Og hvor er dine unger DEJLIGE!!! Det første billede, uh, det er godt

Men ja, glæd du dig til, at de bliver lidt større.. - En mdr. endnu, og så kan de meget mere selv.. - det har jeg erfaret!

Profilbillede for twinboys Denne profil har Foto Garanti
0 lodder
Dagplejen-Natur børn
2. oktober 2010

Hejsa åhhh hvor er jeg glad for at du får den hjælp du behøver... Det er ikke altid guld og grønne skove at være alene med sit barn / børn vil jeg tro... Men synes du er en super sej moar der kan se det og søge hjælp til at få dagene til at fungere...

Jeg er vild med dine små krudtugler og synes det er mega stort at mor og far er der for jer og hjælper jer...

Sender dig en masse knus og god weekend til jer alle

Majbritt

Profilbillede for Mathilde
0 lodder
D. 4. maj kom den dejligste dreng til verden ved en fantastisk hjemmefødsel!
2. oktober 2010

Puha det lyder altså ualmindelig hårdt med sådan to frækkerter, der ikke synes de skal sove samtidig. Det er der jo ingen der kan holde til i længden!

Men for pokker hvor er de dejlige

Super godt at du får noget hjælp til at klare hverdagen! Håber det hele bliver nemmere med tiden

CS

2. oktober 2010

Det  dejligt at se de to skønheder trives og SÅ godt der bliver taget godt hånd om dig.

De er nogle smuksakker de to

Moderator

Profilbillede for Moderator
2. oktober 2010

SÅ skønt at høre fra dig, og dejligt at du blev glad for pakken - det var da det mindste vi kunne gøre Det lyder som en ordentlig mundfuld, og det er bare helt raket at du har mulighed for aflastning, for som det lyder så har du intet valgt hvis du skal overleve!!! Jeg sender dig de varmeste tanker og du må også godt få lidt af min sparsomme overskudssøvn

Tak for de dejlige billeder - det kan godt være de er nogle små barylere, men de er bare SUPERlækre at se på!!!

Knus og kram

Rosa

Profilbillede for MariaJ Denne profil har Foto Garanti
0 lodder
Mor til to fantastiske børn :-)
2. oktober 2010

Hvor ser de bare dejlige ud de to små aber, og pyha hvor må det bare være hårdt for dig. Godt at du har dine forældre til at hjælpe dig og at du har fået hjælp af SP osv. Morogbarn hjem må være lidt af en kamel at sluge, men når alt kommer til alt skal man selvfølgelig bare være glad for at der overhovedet ER hjælp at hente. Du er simpelthen bare for sej og får lige et stort knus med på vejen. Tak for opdateringen.

Maria

Profilbillede for dorthemus
0 lodder
Kan man ønske sig mere når man har alt? ;-)
2. oktober 2010

Dejlige billeder Karina

fra mig og Runa

Til salg:
123 »
Gå til kategorien "Børn 1-3 år"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333