Anderledes kage til barnedåb?

Visninger: 4.078   Svar: 15

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

30. september 2010

MariaJ

Profilbillede for MariaJ
Foto
0
Mor til to fantastiske børn :-)

Jeg har vist nok påtaget mig at lave en fin kage til Johannas barnedåb her om et par uger, men er lidt usikker på hvad jeg skal lave. Jeg har ikke rigtig mod på at skulle til at eksperimentere med mmf nu, når jeg aldrig har prøvet det før og er heller ikke så meget til lagkager i det hele taget (selvom de er sindssygt fine dem der bliver vist frem herinde). Så leder efter noget andet, der kunne være festagtigt og specielt, men som ikke er en lagkage. Det behøver ikke at være supernemt, jeg kan godt lide at bruge tid i køkkenet, men er jo på den anden side heller ikke nogen konditor. Er der nogen der har ideer? 

Maria

30. september 2010

Kamelia

MariaJ skriver:

Jeg har vist nok påtaget mig at lave en fin kage til Johannas barnedåb her om et par uger, men er lidt usikker på hvad jeg skal lave. Jeg har ikke rigtig mod på at skulle til at eksperimentere med mmf nu, når jeg aldrig har prøvet det før og er heller ikke så meget til lagkager i det hele taget (selvom de er sindssygt fine dem der bliver vist frem herinde). Så leder efter noget andet, der kunne være festagtigt og specielt, men som ikke er en lagkage. Det behøver ikke at være supernemt, jeg kan godt lide at bruge tid i køkkenet, men er jo på den anden side heller ikke nogen konditor. Er der nogen der har ideer? 

Maria

Hva med sådan et kransekagehorn?? Eller hvad det nu hedder!

Kamelia

30. september 2010

MariaJ

Profilbillede for MariaJ
Foto
0
Kamelia skriver:

Hva med sådan et kransekagehorn?? Eller hvad det nu hedder!

Kamelia

Det har jeg faktisk haft tænkt på . Min bror har haft bagt nogle rigtig fine kransekager til mine nevøer og niecers barnedåb. Men da jeg prøvede at bage kransekage efter samme opskrift sidste år flød dejen ud på en måde, så jeg ikke kunne have formet horn eller ringe af den, hvis jeg havde villet. Jeg fandt aldrig ud af hvad problemet var, men bliver i hvert fald nødt til at lave en prøveportion først, hvis det skal være kransekage. 

30. september 2010

Kamelia

MariaJ skriver:

Det har jeg faktisk haft tænkt på . Min bror har haft bagt nogle rigtig fine kransekager til mine nevøer og niecers barnedåb. Men da jeg prøvede at bage kransekage efter samme opskrift sidste år flød dejen ud på en måde, så jeg ikke kunne have formet horn eller ringe af den, hvis jeg havde villet. Jeg fandt aldrig ud af hvad problemet var, men bliver i hvert fald nødt til at lave en prøveportion først, hvis det skal være kransekage. 

Ja det er nok en god idé at teste lidt først!

Prøv at se på odense-marcipan.dk de har mange opskrifter.

Jeg har lavet en super chokoladekage til min datters fødselsdag, smurte den ind i appelsinsmørcreme og overtrak med lilla marcipanlåg, det var en konge sammenblanding. Så det kunne det også være hvis det ikke skulle være kager med fyld mellem lagene.

Ellers en masse fine cupcakes / muffins, dem kan du google mange billeder af!

Kamelia

30. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvad med at lave en kage, som du deler i 2-3 dele og fylder med lækkerier - IKKE kagecreme, men chokomousse og den slags. Og så i stedet for mmf. kan du smøre kagen rigtig flot op og pynte den?

Til salg:
30. september 2010

MariaJ

Profilbillede for MariaJ
Foto
0
Kamelia skriver:

Ja det er nok en god idé at teste lidt først!

Prøv at se på odense-marcipan.dk de har mange opskrifter.

Jeg har lavet en super chokoladekage til min datters fødselsdag, smurte den ind i appelsinsmørcreme og overtrak med lilla marcipanlåg, det var en konge sammenblanding. Så det kunne det også være hvis det ikke skulle være kager med fyld mellem lagene.

Ellers en masse fine cupcakes / muffins, dem kan du google mange billeder af!

Kamelia

Tak for linket til opskrifter. Det skal jeg have set på.

Chokoladekagen med marcipanlåg lyder også lækker. Marcipan signalerer jo festkage på en eller anden måde, så det kunne være en god ide.

Jeg har også lige været rundt om cupcakes tanken, men var ikke helt sikker på det blev festligt nok. Jeg må i gang med google.

30. september 2010

MariaJ

Profilbillede for MariaJ
Foto
0
Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvad med at lave en kage, som du deler i 2-3 dele og fylder med lækkerier - IKKE kagecreme, men chokomousse og den slags. Og så i stedet for mmf. kan du smøre kagen rigtig flot op og pynte den?

Jo, det tænker jeg også lidt på. Jeg fik lidt inspiration i en anden tråd med barnedåbskager, men fik så alligevel indtryk af at de først blev rigtig fine med mmf overtrækket. MEN chokomousse o.lign. kunne være superlækkert. Måske i tyndere/sprøde bunde på en eller anden måde.

30. september 2010

MariaJ skriver:

Jo, det tænker jeg også lidt på. Jeg fik lidt inspiration i en anden tråd med barnedåbskager, men fik så alligevel indtryk af at de først blev rigtig fine med mmf overtrækket. MEN chokomousse o.lign. kunne være superlækkert. Måske i tyndere/sprøde bunde på en eller anden måde.

Det tror jeg kunne være lækkert. Man kan sagtens lave nogle super flotte kager som blot er smurt op. Så kan man pynte dem med lidt blomster, figurer eller hvad man synes.

Til salg:
30. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

altså jeg synes da du skal lave en hel masse små muffins/cupcakes og pynte dem rigtig fint! Du kan evt. købe noget færdig fondant og bruge forskellige udstikkere og lave pynt til dem?

Det synes jeg er super festligt og i øvrigt noget mere praktisk end en stor kage der skal skæres af osv

En herindefra lavede en "blomsterkurv" og den var bare SÅ fin...

Her kommer lige MASSER af inspiration:

http://www.google.dk/images?hl=da&biw=1440&bih=720&gbv=2&tbs=isch%3A1&sa=1&q=cupcakes+christening&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

30. september 2010

Se f.eks. denne. Det er ren opsmøring og så pynt.

http://cakecentral.com/modules.php?name=gallery&file=displayimage&pid=1337833

Til salg:

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.