Eksperthjælp: drengebørn, hvad med forhudsforsnævring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.696 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Lisbeth Jess

"drengebørn, hvad med forhudsforsnævring?"

Hej...

Jeg har en søn på næsten 7mdr og er nu kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal trække hans forhud tilbage, for at vaske ham på glansen (hvis det hedder det??) Eller er det noget der pludselig bare dukker op???? grunden til jeg spørger, er fordi spidsen på hans tissemand er ved at blive lidt meget rød..

Mvh. En forvirret mor...

Lisbeths svar

Hej!

Forstår godt din forvirring da du jo gerne vil gøre det bedst muligt for din søn.og lige nu er spidsen af hans tissemand rød og irriteret.

Du skal tage det helt roligt, forhuden skal under ingen omstændigheder forsøges at trækkes tilbage, først omkring 6 års alderen kan det afgøres om derer forhudsforsnævring.

Små børn har en stram ring ved forhuden, og derfor kan forhuden ikke trækkes tilbage. Når børn er i bad og leger lidt med sig selv kan de fleste ved 4-6 års alderen få forhuden tilbage uden problemer. Er der problemer dermed,er det i den alder at evt operation kan komme på tale, men meget kan nås ved egen hjælp.

Lige nu og her kan du rengøre grundigt, smøre med noget zinksalve og hav tålmodighed, hvis han tisser uden problemer så er der ingen grund til bekymring.

Håber dette gav lidt klarhed.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.