Eksperthjælp: Sundhedsplejerske besøg inden fødslen en mulighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. september 2010

Lisbeth Jess

"Sundhedsplejerske besøg inden fødslen en mulighed?"

Hej Lisbeth

Er der mulighed for, at man kan møde sin sundhedsplejerske før man føder? min psykolog og jeg mener, at der ville være godt for mig, da jeg har lidt angst for at blive mor. Ved godt, at sådan her de fleste førstegangesfødende, men jeg har det virkelig svært ved det.

mvh Lise

Lisbeths svar

Kære Lise!

Hvis du har behov for et besøg af din kommende sundhedsplejerske inden fødslen er jeg sikker på det kan lade sig gøre.

Derer ret til et besøg af sundhedsplejersken inden fødslen ved behov, omkring uge 36.

Hvis du er tæt på fødslen, skal du selv ringe til sundhedsplejen for at bede om et besøg,udfra det du nævner for mig.

Hvis der er længere tid til, kan du både snakke med jordemoderen og din egen læge om det, så kan de henvende sig til su ndhedsplejen. Deter altid en tryghed både for moderen og også for sundhedsplejersken at være godt forberedt på hvilke problemer der evt er,så støtten  er optimal til moderen og dermed også for barnet.

Fortsat held og lykke med din graviditet.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

MorTilMalene

hej lise

jeg har haft besøg af min kommende sundhedsplejeske for et par uger siden, det var min jordmoder der anbefalede det da hun selv havde oplevet en sundhedsplejeske som hun ikke kunne lide.

det gav rigtig stor tryghed at vide hvem der skal komme i mit hjem efter jeg har født.

m.v.h

sarah

Anmeld

19. september 2010

Mira0911

Hej Lise... :)

Det kan sagtens lade sig gøre at få besøg af sin kommende sundhedsplejerske... :)

Mener faktisk det var min jordmoder der kontaktede min kommende sundhedsplejerske... Jeg var rigtig glad for at det første besøg før fødslen... :)

Vi snakket end masse ting igennem, da jeg bekymrede mig om meget osv...

Så synes helt klart du skal finde ud af det...

Anmeld

19. september 2010

dorthemus

Jeg havde også besøg af SP inden fødslen...det var rart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.