"1 år og 2 måneder slut med flasken"
Hej
Jeg har efterhånden et problem, med at få min søn til at droppe sin sutteflaske. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg stille og roligt tager flasken fra ham? Kan du hjælpe mig?
Lisbeths svar
Hej Ditte!
Ja det er svært at slutte med den dejlige flaske, for den symboliserer jo tryghed og tilfredsstillelse for et lille barn.
Beslutningen om at det skal slutte ligger hos dig, han er ikke stor nok til at forstå dine forklaringer, så når den skal væk, skal du forberede det med dig selv.og tage beslutningen.
Der skal sættes noget andet i stedet. et dejligt putteritual, en ny blød bamse måske, hans sut, en blød pude,lidt musik, en vågelampe.
Hvis han ligger med den inden søvnen, skal du nu holde ham i hånden og snakke blidt og kærligt med ham indtil han overgiver sig. han vil protestere helt sikkert. Alligevel skal du bevare roen, sige stille og kærligt , du har sutten, bamsen, puden og din sut og nu er det sengetid, og vis ham du selv tror på det.Giv ham en tår vand lige inden han skal sove.
Han skal være godt mæt ved aftensmåltidet, hvis han er småt spisende, så tilbyd ham en banan og eller en bolle inden tandbørstningen.
Når derer gået nogel dage, evt flere så erkender han og lærer at deter slut med flasken og det går alligvel at falde trygt i søvn.
Håber det blir en succes for dig.held og lykke med projektet.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld