Eksperthjælp: hvornår gravid efter 10 år med p piller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.850 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Lisbeth Jess

"hvornår gravid efter 10 år med p piller."

min kæreste og jeg vil gerne være gravide, så mit spørgsmål er hvor lang tid går der fra man stopper på sine p-piller til man kan blive gravid? har brugt p-piller i 10år. er ryger og dyrker ingen motion. på forhånd tak

Lisbeths svar

Hej! M.h.t projekt baby efter mange år med p piller  er der flere faktorer der spiller ind.

Ens egen hormoncyklus har været sat ud af spillet i den tid, der er spist p pillert.Det kan betyde ,at der går nogen måneder, hvor din egen cyklus skal finde sin rytme, alligvel kan du hurtigt blive gravid, det kræver blot en ægløsning ,og at din kæreste har normal sædkvalitet .

Alligvel kan det nogen gange tage lidt tid, fordi der er for megen stress, og bekymring om en evt graviditet. Så slap af og lad din egen cyklus komme igang, jo mindre pres, der er på din krop , jo hurtigere begynder den at fungere selv  hormonelt.

Giv det et halvt års tid, hvor du lever almindelig sundt, skru ned for smøgerne, og  tag de vitaminpiller og folinsyre der anbefales, og se hvad der sker..

held og lykke med projekt baby.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

sweetypie

Jeg har også hørt "skrønen" om at det kan tage måneder før kroppen er "sig selv" igen...Så jeg smed mine ppiller 1.november og var gravid 1.december måneden senere! Da havde jeg været på ppiller 8 år i træk. Så jeg vil vove den påstand at de er ude af kroppen den dag du holder op med at tage dem, da er du ikke længere beskyttet og kan blive gravid. Om man bliver det er en helt anden sag! For ved næste barn gik der 2 år fra ppillestop til jeg stod med en postivi test...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.