Hvornår er det tid til grød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Hey piger!

Lisa bliver 4 mdr. på mandag, og hun bliver stadigvæk fuldtidsammet..

Hun plejer at kommer i seng ved  20 tiden, ca, og sover så 6-7 timer, får  babs og tager 3-4 timer mere...

Men den sidste uges tid har hun kun taget ca 3 timer af gangen, om natten.. (Dag rytmen er ikke ændret)

Er det ved at være tid til grød??  Jeg føler ikke at hun har ændret sig ved amningen, det klarer hun stadigvæk på 10-15min, og slipper når hun ik gider spise mere, som hun altid har gjort.. Jeg har prøvet at sætte hende på spisebordet, når vi spiser, men hun virker ikke synderligt interesseret i vores mad!? 

På den ene side ville jeg gerne vente så længe jeg kan med at gi hende grød, men på den anden side så skal hun jo selvfølgelig ha hvad hun har brug for!

Hvornår fik jeres  unger grød første gang, hvor hvordan vidste I at det var tid??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

SHERO

Elias startede på grød da han var 3½ mdr, dels fordi han ikke tog nok på, og dels fordi hans natrytme havde ændret sig, så han vågnede flere gange... Så SP mente han havde brug for lidt mere... Så jeg skulle starte på grød eller vælling.. :-)

Tror godt du kan starte, lyder som om der godt kunne være brug for lidt grød om aften så hans søvn kommer tilbage til normal rytme. .:-) Ellers hør din SP om hun synes det er nødvendigt..

Anmeld

2. september 2010

Tullen85 skriver:

Elias startede på grød da han var 3½ mdr, dels fordi han ikke tog nok på, og dels fordi hans natrytme havde ændret sig, så han vågnede flere gange... Så SP mente han havde brug for lidt mere... Så jeg skulle starte på grød eller vælling.. :-)

Tror godt du kan starte, lyder som om der godt kunne være brug for lidt grød om aften så hans søvn kommer tilbage til normal rytme. .:-) Ellers hør din SP om hun synes det er nødvendigt..

Jah, det var det jeg håbede på!

Min SP er sygemeldt lige pt. og den afløser jeg har fået er jeg ik særlig glad for!hehe.. Så gad ik ringe til  hende!  Men må jeg nok hellere gøre..

Anmeld

2. september 2010

Pige2009

Laura startede først på grød, da hun var 5 mdr. og hun vågnede også lidt oftere om natten, så jeg tror sagtens du kan starte stille og roligt op med grød

K.h. Linda med Laura på nu 10 mdr.

Anmeld

2. september 2010

Maddox

Min datter blev fuldtidsammet til hun var 6 mdr. og begyndte først der på grød..

Min søn begyndte på grød, da han var 5 mdr (fuldtidsammet indtil da) Han var MEGET interesseret, når vi spiste. Og spiste vi med ham på skødet, gabte han hver gang vi førte gaflen til munden (på os selv) Derfor mente SP at det var tid - inden han mistede interessen igen

Anmeld

2. september 2010

Louisevt

Hej! Min søn er lige blevet 5 måneder. Hans søvnrytme ændrede sig også lige pludselig fra at sove godt om natten til at vågne hele tiden. Jeg har forsøgt med vælling og grød men jeg synes ikke det har nogen synderlig effekt... Istedet så har han fået to tænder Måske er din datter også ved at få tænder

Anmeld

3. september 2010

Louisevt skriver:

Hej! Min søn er lige blevet 5 måneder. Hans søvnrytme ændrede sig også lige pludselig fra at sove godt om natten til at vågne hele tiden. Jeg har forsøgt med vælling og grød men jeg synes ikke det har nogen synderlig effekt... Istedet så har han fået to tænder Måske er din datter også ved at få tænder

Hehe... Ja, det kan selvfølgelig også være... Men det håber jeg dælme ikke, så længe jeg stadigvæk ammer!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.