SoSu Uddannelses samtale - Hjælp til guldkorn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.294 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger, jeg har søgt ind på SoSu uddannelsen, da jeg kan bruge uddannelsen til, at komme ind på mine drømmestudier.

Ville høre hvad jer som går på uddannelsen, og som har været til samtale kan give af gode råd?

Er det i øvrigt normalt at komme til en samtale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

CamillaValby

Halløj der

Vær dig selv. Det er faktisk det bedste råd. Hvis du bliver spurgt om hvad du ligger vægt på og hvorfor du søger ind på det studie. Så sig at du ligger meget vægt på at hjælpe andre.

Jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg sagde. Jeg var faktisk bare mig selv, og nævnte vist de ting som jeg står for.

Anmeld

1. september 2010

CamillaValby skriver:

Halløj der

Vær dig selv. Det er faktisk det bedste råd. Hvis du bliver spurgt om hvad du ligger vægt på og hvorfor du søger ind på det studie. Så sig at du ligger meget vægt på at hjælpe andre.

Jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg sagde. Jeg var faktisk bare mig selv, og nævnte vist de ting som jeg står for.

Tak for svaret søde. Hvor har du læst/læser du henne?

Jeg har søgt ind på Diakonissen

Virkeligheden er, at SU ikke er nok at overleve på! ØV BØV.

Men så er det jo heldigt, at den åbner døre til det jeg ellers vil.

Anmeld

1. september 2010

1. september 2010

ummtwin

hej.

jeg ahr søgt ind på sosu c,med håb på opstart nu til januar.

vær dig selv,beskriv hvorfor du ønsker netop at tage den udd.

du får elevløn på 1 år skulle jeg mene og den er på 10,5 f.skat.men undersøg det lige det gjorde jeg.og så kan du evt hvis du er i jobcenter,søge om at de giver op til det normale beløb.undersøg alle måder.håber du kommer ind.

knus

Anmeld

1. september 2010

ummtwin skriver:

hej.

jeg ahr søgt ind på sosu c,med håb på opstart nu til januar.

vær dig selv,beskriv hvorfor du ønsker netop at tage den udd.

du får elevløn på 1 år skulle jeg mene og den er på 10,5 f.skat.men undersøg det lige det gjorde jeg.og så kan du evt hvis du er i jobcenter,søge om at de giver op til det normale beløb.undersøg alle måder.håber du kommer ind.

knus

Tak. Er det hjælper eller assistenten du har søgt ind på?

Mener elevlønningerne svinger lidt alt efter hvilket trin det er.

Anmeld

1. september 2010

Mette+Mathias

Alexis skriver:

Hej piger, jeg har søgt ind på SoSu uddannelsen, da jeg kan bruge uddannelsen til, at komme ind på mine drømmestudier.

Ville høre hvad jer som går på uddannelsen, og som har været til samtale kan give af gode råd?

Er det i øvrigt normalt at komme til en samtale?

Læg også vægt på at sige, at du gerne vil udvikle dig personligt, - det kan jeg huske, at vejlederne i skoleoptag talte meget om (jeg har arbejdet på en SOSU-skole).

Anmeld

1. september 2010

ummtwin

jeg ar søgt ind som hjælper,med henblik på assistenten om 2 år ca. for vil godt arbejde på hospitalet.

Anmeld

1. september 2010

Mette+Mathias skriver:

Læg også vægt på at sige, at du gerne vil udvikle dig personligt, - det kan jeg huske, at vejlederne i skoleoptag talte meget om (jeg har arbejdet på en SOSU-skole).

Det vil jeg huske. Er faktisk også en af grundene til at jeg søger uddannelsen. Jeg vil gerne udfordres personligt, og det er da det helt rigtige job så

Anmeld

1. september 2010

Frk.Munk

Heeeej

Jeg er uddannet sosu-hjælper, blev færdig i juni og sluttede med en dejligt 12-tal, må godt blærer mig lidt, og jeg læser assistent nu... :-) Jeg tror nok det er meget normalt at alle kommer inde til samtale, det var jeg ihvertfald også. Jeg har taget/tager uddannelsen i Vodskov (ved aalborg) og jeg er super glad for at gå der...

Har du nogle erfaring med mennesker fra anden uddannelse? Job? personligt? :-) Du kan glæde dig, det er en meget livsbekræftende uddannelse og jeg, personligt, har virkelig lært meget, os om mig selv. Havde ikke selv andet erfaring end arbejde i en børnehave, og var vildt nervøs for om jeg kunne det der med personlig hygiejne ved voksende mennesker, men idag, det er jo bare en helt naturlig ting for mig idag... :-)

Jeg har valgt at læse assistent også, da jeg også gerne vil arbejde på sygehus - og tænker også en dag at læse videre til sygeplejerske, meeen skal jo os lige have et par børn ind i mellem :-)

Skriv endelig hvis jeg kan hjælpe med at svare på noget :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.