"baby , 5 måneder, hvor tit afføring?"
Hej Lisbeth.
Har lige et spørgsmål ang afførring.
Min datter er 5 mdr på onsdag og vores dag med måltider ser sådan ud:
Morgen: Bryst
Formiddag/middag: Majsgrød m hjemmelavet mos
Efter middagslur: Bryst
Eftermiddag: lille tår bryst
Aften: Kartoffelmos med sveskemos
Godnat: Flaske med MME
Vi har været på grød i ca 1 mdr og i starten var hendes afføring "pølse" agtig, men efter vi er startet med sveskemos er det blevet mere "flydende" igen (men ikke så meget som da hun kun var på bryst og flaske)
MEN hvor tit skal hun ha afføring??? - Synes der går ca 3-4 dage imellem. Er det også normalt når hun får grød og mos??
Håber du kan hjælpe 
Lisbeths svar
Hej August!
Som jeg læser dit spørgsmål,er du bekymret over om din datter har for sjældent afføring, da der går 3-4 dage imellem.
Hun får både,bryst, grød og MME,og er næsten 5 måneder.
Børn som udelukkende får bryst kan jo nøjes med afføring nogen gange kun hver uge. flaskebørn skal helst have hver dag.Nu er hun jo på en blanding af begge dele.
Den tynde afføring kan enten skyldes sveskemosen , eller hun kan være forstoppet og der flyder noget tyndt ud.Det kan også være fordi hun stadig får en del modermælk.
Du kan checke, om hun er blød i maven, når du trykker på den.Er hun glad og tilfreds, eller virker hun som om det besværer hende, når der kommer afføring?
Hvis hun er glad og trives, sover det hun skal og spiser med god appetit, så kan du tage det helt roligt .også selvom der går 3 dage.
Hvis hun derimod virker lidt utilpas, og er lidt spændt i sin mave, så kan du give hende lidt laktulose, dosering står på flasken,det vil hjælpe, hvis hun er forstoppet.
Nu håber jeg du kan bruge lidt af dette og fortsat held og lykke med din lille datter.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld