Forældre glemmer selen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra avisen.dk

Rigtig mange forældre glemmer at spænde sig selv og ungerne fast i bilen, når de i al hast skal smide børnene af ved skolen.

Forældre glemmer selen

Tallene fra årets skolestartskampagne er netop blevet opgjort, og foruden de sædvanlige fartbøller er der én forseelse, der er særdeles hyppig. 264 forældre på landsplan er på 14 dage blevet taget i ikke at sørge for podernes sikkerhedsseler - en forseelse, der koster et klip i kørekortet.

Det overrasker specialkonsulent ved Sikker Trafik, Søren Troels Berg.

"Der er al, al for mange forældre, der lader være med at spænde deres børn fast. Måske fordi de har travlt. Måske fordi de tænker, 'vi skal jo kun en kort tur'. Så lader de være med at spændende børnene fast, og det er rigtig, rigtig dumt," siger han.

Kører du ind imellem uden at spænde dit barns eller din egen sele?

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

twinboys

uhhh det ryster mig meget...

Altså jeg ville never never never køre med nogen der ikke er fastspændt...

Og her kan bilen bare ikke køre før alle har sele på... Jo det kunne bilen jo godt men vores regler siger den ikke kan...

Majbritt

Anmeld

26. august 2010

Mathilde

Jeg ville ALDRIG undlade at spænde Celina fast!!!!!!!!! Og heller ikke mig selv.. Jeg føler mig helt forkert uden sele på....

Anmeld

26. august 2010

Muffinmus

Nej og uden at svøbe det ind i sukker sødt vat siger jeg:-)

DÅRLIGE FORÆLDRE- der sætter deres børn sikkerhed sidst i livet. Simpelthen for ringe og de skulle meldes til politiet når det opdages og hvis det kan nås.Har absolut ingen respekt overfor dem og kan ikke forstå man overhovedet vil overveje det 1 sek.

Det er bare ET klik, så er sikkerheden i orden. Det kan sgu ikke være så svært.

Når det er sagt har jeg selv set det her ude på landet, at forældre tager deres børn med ind i fører siden, på skødet uden sele og kører afsted. Kors mand jeg bliver arrig når jeg ser det.

Hvis jeg skal køre bil kan jeg slet ikke køre uden sele, den har fulgt mig siden dag et jeg skulle tage kørekort og bilen kan nærmest ikke starte hvis jeg ikke har sele på.

Ungerne får det samme af vide, bilen kører INGEN steder før alle har sele på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.