"mælk i brysterne i graviditeten?"
Hej Catrine.
Jeg er idag 37+1 og har ingen tegn på mælk i brysterne..
Jeg skal sættes i gang i næste uge om tirsdagen og er nu nervøs om jeg kan få mælk i brysterne og amme min lille dreng. Er det muligt at der kan nå at løbe mælk til, selvom jeg føder nogle dage før termin og skal jeg være nervøs for at jeg ingen tegn har haft på mælkeproduktion.. Til gengæld er mine bryster vokset 2 størrelser i BH.. Har det en betydning?
Tusind tak.. Hilsen Sara
Catrines svar
Hej Sara.
Du kan tage det helt roligt - du skal nok få mælk til din dreng! :-)
Det er helt normalt at man ikke lækker mælk i graviditeten, da mælkeproduktionen i graviditeten og de første dage efter fødslen er bremset af hormoner. Efter fødslen sker der en ændring i hormonerne der gør, at mælkeproduktionen starter.
Nogle kvinder kan dog godt opleve at have lidt mælk i brysterne i graviditeten, men det er altså lige så normalt ikke at have det.
Det væsentlige er at brysterne forandrer sig, og det har dine netop gjort ved at vokse.
Held og lykke med fødslen og med amningen af din lille dreng.
Mange hilsner Catrine
Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.
Forældre og Fødsel: fogf.dk
Anmeld