"baby slipper brystet efter nogen tid, hvorfor?"
Hej Lisbeth,
Jeg er super glad for at kunne få lov til at skrive til dig! Jeg har tidligere skrevet til dig omkring amning og sengetider og det har i den grad hjulpet.
Jeg har et spørgsmål, som du måske kan hjælpe mig med... Når jeg ammer, og har ammet i nogen tid, så den værste sult er overstået, så slipper min datter hele tiden brystet. Kun i nogle få sekunder, hvor hun ligesom trækker hovedet tilbage, hvorefter hun tager fat igen. Altså så hun sutter tre sekunder, slipper i tre sekunder (sådan cirka altså). Hun er 6 uger gammel , men sut-og-slip-tricket har stået på i flere uger. Det lyder som om hun får mere luft i maven, når hun gør sådan. Der kommer ihvertfald både flere bøvser og prutter nogle gange.. Jeg har tjekket for trøske , men det er der intet af.. min Sp nævnte at jeg lagde hende for meget til og det har jeg forsøgt at lave om på ved at holde hende hen.. men det er det samme.. hun har en rigtig fin vægtøgning på 3 uger 1,2 kilo.. Det er heller ikke fordi der ikke kommer mælk, kan se det løber ud af mundvigerne .. Har prøvet at bøvse hende af og holde pause imens men det nytter intet.. hun har sådan et elsk-hade forhold til brystet. forstået på den måde at hun rigtig gerne vil sutte og så alligevel ikke!
hvorfor?
kh
moar
Lisbeths svar
Kære moar!
Dejligt du har kunnet bruge nogen af mine råd om kring amning og sovetid og at det hjælper må give dig en stor tryghed.
Du undrer dig over din lille datter slipper, når hun har suttet et stykke tid, og sikkert bliver du lidt bekymret for om hun sluger for meget luft?
Det du beskriver lyder helt normalt,. Hun sutter rigtig energisk et stykke tid, mælken løber godt til, og så behøver hun lige en pause til at få sig lidt luft.
Det er hendes naturlige regulering for både at få mælk og skaffe sig en lille pause.så det kommer ned det rigtige sted.
Du kan hjælpe hende lidt ved at tage en ekstra pude under armen i den side, hvor du ammer, så hendes hoved bliver løftet lidt op, så tror jeg måske hun slipper mindre.
Hun har vægtøget flot ,og bliv du bare ved at lægge hende til, når du ser på hende, at det er nu hun skal have enten et fuldt måltid,eller bare skal mærke lidt nærvær.
Jeg oplever at du gør det rigtig flot og læser dit barn så godt.
Fortsat rigtig meget held og lykke med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk