Opret gratis profil  

Baby vil ikke have grød

Visninger: 5.185   Svar: 32

1234 »

Besvar indlæg Anmeld indlæg
12. august 2010

- Hvad gør man når barnet ikke vil have grøden?

Min lille dreng er fem mdr nu, og jeg prøver virkelig at finde en rytme med at give ham noget grød/mos. Men han vil sgutte ha det. Har prøvet at koge kartofler/gulerødder/broccoli til ham (mos med smør og mme i), men han ser ud som om han skal brække sig når det kommer i munden af ham   Det er jo synd, hvis han virkelig synes det er klamt. Så det holder jeg lidt inde med, og prøver igen om en måneds tid..

To gange om dagen laver jeg grød til ham (ris-, hirse- eller majsgrød) med frugt i. Men han snører fuldstændig til i hovedet, og begynder at råbe eller skrige og gå i flitsbue... noget siger mig at han ikke brydes sig om det. Det er både sådan noget pulvergrød og det jeg producerer fra bunden.

Men hvad gør jeg så? Bliver jeg bare ved med at tilbyde ham det, og så håber på at han en dag æder det? Eller hvad er jeres erfaringer, jer der har børn der måske heller ikke var så tossede med det... ? Det er sgu lidt demotiverende at stå der og koge, bare for at hælde lortet i skraldespanden bagefter..

Min store dreng åbnede bare gabet når der kom mad - det var sgu så nemt!

Lise

Profilbillede for Valle81 Denne profil har Foto Garanti
16 lodder
Nu mor til 3:0) Asta 140204, Anton 270310, Arthur 160411
12. august 2010
Lise skriver:

Min lille dreng er fem mdr nu, og jeg prøver virkelig at finde en rytme med at give ham noget grød/mos. Men han vil sgutte ha det. Har prøvet at koge kartofler/gulerødder/broccoli til ham (mos med smør og mme i), men han ser ud som om han skal brække sig når det kommer i munden af ham   Det er jo synd, hvis han virkelig synes det er klamt. Så det holder jeg lidt inde med, og prøver igen om en måneds tid..

To gange om dagen laver jeg grød til ham (ris-, hirse- eller majsgrød) med frugt i. Men han snører fuldstændig til i hovedet, og begynder at råbe eller skrige og gå i flitsbue... noget siger mig at han ikke brydes sig om det. Det er både sådan noget pulvergrød og det jeg producerer fra bunden.

Men hvad gør jeg så? Bliver jeg bare ved med at tilbyde ham det, og så håber på at han en dag æder det? Eller hvad er jeres erfaringer, jer der har børn der måske heller ikke var så tossede med det... ? Det er sgu lidt demotiverende at stå der og koge, bare for at hælde lortet i skraldespanden bagefter..

Lise

Tag en pause - tag grøden helt væk en uge eller 2 og vend tilbage:0)

Moderator

Profilbillede for Moderator
12. august 2010

Altsåååå... Har du selv smagt på det? haha... Det smager virkelig dårligt, syntes jeg.

Jeg kunne heller ikke OVERHOVEDET få Idun til at spise grød. Da hun så var 7 mrd (vi startede først ved 6 mrd), og stadig ikke spiste, så var jeg bare... ARGH!!!... Så spis dog NOGET!!!!... Andet end moar og så havde vi fundet ud af at hun kunne lide avocado.

Så gik jeg til min læge (fordi vi ikke havde nogen sundhedsplejerske), og hun sagde: Så længe Idun var over 6 mrd, måtte hun sådan set spise alting Så vi kunne bare gå igang, med almindelig mad. Fordi Idun (og frigg) så er potentielt super allergikere pga vores skønne gener, så har vi introduceret én slags mad af gangen Og da vi gav hende de samme ting at spise som os andre, så spiste hun.

Så mit råd, hvis han ikke gider grøden. VENT 1 mrds tid, og giv ham almindelig mad

Profilbillede for Valle81 Denne profil har Foto Garanti
16 lodder
Nu mor til 3:0) Asta 140204, Anton 270310, Arthur 160411
12. august 2010
Zafir skriver:

Altsåååå... Har du selv smagt på det? haha... Det smager virkelig dårligt, syntes jeg.

Jeg kunne heller ikke OVERHOVEDET få Idun til at spise grød. Da hun så var 7 mrd (vi startede først ved 6 mrd), og stadig ikke spiste, så var jeg bare... ARGH!!!... Så spis dog NOGET!!!!... Andet end moar og så havde vi fundet ud af at hun kunne lide avocado.

Så gik jeg til min læge (fordi vi ikke havde nogen sundhedsplejerske), og hun sagde: Så længe Idun var over 6 mrd, måtte hun sådan set spise alting Så vi kunne bare gå igang, med almindelig mad. Fordi Idun (og frigg) så er potentielt super allergikere pga vores skønne gener, så har vi introduceret én slags mad af gangen Og da vi gav hende de samme ting at spise som os andre, så spiste hun.

Så mit råd, hvis han ikke gider grøden. VENT 1 mrds tid, og giv ham almindelig mad

he he:0)

Jeg har smagt på den majs og hirsegrød jeg laver til Anton - jeg synes det smager godt:0)

Og kartoffelmosen med grønstsager og smør og lidt salt - tjah jeg skal nogle gange lave ekstra for det smager så godt at mor kommer til at smage lidt for mange gange:0)

Moderator

Profilbillede for Moderator
12. august 2010
Valle81 skriver:

he he:0)

Jeg har smagt på den majs og hirsegrød jeg laver til Anton - jeg synes det smager godt:0)

Og kartoffelmosen med grønstsager og smør og lidt salt - tjah jeg skal nogle gange lave ekstra for det smager så godt at mor kommer til at smage lidt for mange gange:0)

Jeg syntes det var yikes, men jeg prøvede virkelig at få hende til at spise det, fordi jeg troede de SKULLE igennem det der grød. Så jeg var SÅ lettet over at hun kunne slippe...

Der gik faktisk lang tid, før hun gad grød, mos osv. altså også bare almindelige ting som kartoffelmos og alt det... mmm :-S

12. august 2010

Åhh jeg kender det, har en datter der bliver 5 mdr her d. 16, og hun gider heller ikke hverken grød eller mos, hun skærer ansigter når hun specielt mos i mund, og spytter alting ud igen, er også ved at være træt af at lave grød og mos, får stort set at smide alt ud igen..  Jeg r ved at være nået der til, at jeg venter indtil hun blibver 6 mdr, tror bare ikke hun er klar....

mrsMary

12. august 2010
Lise skriver:

Lise

ja, det kan være vildt fustrerende, når de ikke vil spise! vent og prøv igen, men det er ikke sikkert det lykkedes.....men det er vigtigt, at du ikke stresser op af det, det vil kun forværre spisesituationen.

Jeg har selv kæmpet med et barn, der ikke ville spise. Hun tabte sig meget, da vi skulle prøve at begynde på grød/mad. Hun er idag, som snart 7-årig, stadig ikke én, der kaster sig over mad, men skal opmuntres og guides - dog uden stress og pres, da det så igen ikke bliver en god oplevelse.

Det kan være virkelig svært at forstå, da jeg selv altid har været glad for mad og har spist ALT.

Held og lykke

12. august 2010
bagger26 skriver:

Åhh jeg kender det, har en datter der bliver 5 mdr her d. 16, og hun gider heller ikke hverken grød eller mos, hun skærer ansigter når hun specielt mos i mund, og spytter alting ud igen, er også ved at være træt af at lave grød og mos, får stort set at smide alt ud igen..  Jeg r ved at være nået der til, at jeg venter indtil hun blibver 6 mdr, tror bare ikke hun er klar....

Jeg ammede også Bastian fuldt til 6 måneder og selvom jeg følte han bare var klar, så var han altså også ved at brække sig over kartoffelmos i starten. Men sundhedsplejersken anbefalede bare at blive ved, og så være glad bare der kom 2 teskeer ned pr. gang man prøvede. De får rigelig næring via mælken endnu, så man skal bar være tålmodig - og tålmodighed, DET kræver det virkelig!!!  Men pludselig er den der og nu spiser han alt uden brækfornemmelser.. 

Det er bl.a. fordi de skal vænne sig til den noget tykkere fornemmelse ned gennem halsen - men hvis man blir ved, så går det rimelig hurtigt.

Profilbillede for Mathilde
1 lod
D. 4. maj kom den dejligste dreng til verden ved en fantastisk hjemmefødsel!
12. august 2010

Celina ville heller ikke have det... Vi holdte pause prøvede igen - uden held, holdte pause og prøvede igen osv. Men det lykkedes aldrig! Så hun startede ud med rugbrød med leverpostej da hun var knap 7mdr. hvilket hun spiste ganske lidt af..

Ikke for at skræmme, men Celina er nu snart 13mdr og hun er stadig meget svær at få til at spise og vil aller helst bare ammes

Håber din lille dreng bliver bedre til det snart og forhåbentlig bedre end Celina, for det er bare møg frustrerende

Kram!

12. august 2010
patella skriver:

Jeg ammede også Bastian fuldt til 6 måneder og selvom jeg følte han bare var klar, så var han altså også ved at brække sig over kartoffelmos i starten. Men sundhedsplejersken anbefalede bare at blive ved, og så være glad bare der kom 2 teskeer ned pr. gang man prøvede. De får rigelig næring via mælken endnu, så man skal bar være tålmodig - og tålmodighed, DET kræver det virkelig!!!  Men pludselig er den der og nu spiser han alt uden brækfornemmelser.. 

Det er bl.a. fordi de skal vænne sig til den noget tykkere fornemmelse ned gennem halsen - men hvis man blir ved, så går det rimelig hurtigt.

Jamen det er nok også fordi jeg er van til, at Mads bare slugte alt uden problemer, spyttede aldrig noget ud, gud forbyde han skulle gå glip af en mundfuld mad hehe..  

På den anden side virker hun klar, fordi hun følger alt hvad jeg tager i munden med store øjne og åben mund, og hun tygger i takt med mig, ser lidt sødt ud.. Men lige så snart maden kommer i munden af hende, addd... Men må jo bare blive ved, får godt nok smidt meget mad ud...

1234 »
Gå til kategorien "Børn 1-3 år"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333