Tykke gravide får fede børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Ny undersøgelse udelukker genetik som forklaring på de stadig tungere nyfødte. Det er mors mad- og motionsvaner, som gør de små større.

Gravide skal ikke spise for to. Ud over øget risiko for fødselskomplikationer overstimulerer en stor appetit og for lidt motion hos den gravide fosterets vækst mere, end godt er.

Det viser en ny stor amerikansk undersøgelse blandt 513.000 gravide og deres 1,1 mio. børn. I lægetidsskiftet The Lancet slår forskerne for første gang fast, at forklaringen på de stadig tungere nyfødte alene handler om, at deres mødre tager for meget på i vægt i ventetiden. I snit lægger det 150 gram mere til barnets fødselsvægt, at mor tager over 24 kg på i løbet af de 9 måneder.

»Tungere nyfødte har ikke kun højere risiko for livslang overvægt. Det gør muligvis også børnene mere udsatte senere i livet for sygdomme som astma, allergi og endda kræft,« siger dr. David Ludwig fra Children's Hospital i Boston til avisen San Francisco Examiner.

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Sommerfuglelarven

Haha, det er så bestemt ikke tilfældet her! Jeg er meget overvægtig, men min datter vejede 3330 gram, og indtil for 6 måneder siden var hun undervægtig, nu er hendes vægt normal.

Jeg kender endnu ingen overvægtige der har fået tykke børn, sjovt nok, er det de slanke der har fået tykke børn.

Anmeld

12. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Synes heller ikke helt jeg kan genkende den tendens. Min veninde som er en streg i luften har født en stor pige, og min svigerinde som er skøn rund, har født en lille dreng... Og sådan er det mere eller mindre hele vejen rundt...

Men interessant er det da. 

Anmeld

12. august 2010

Hvem?

Neeeej, min mor er meget overvægtig og os børn er til den tynde side, alle sammen.

Anmeld

12. august 2010

Millesmammi

jeg tror nu heller ikke det er sådan .

Anmeld

12. august 2010

Muffinmus

sikkert rigtigt, men jeg får bare ikkes tore børn u anset hvad...:-)

Tog 25 kg på første gang og knægten vejede 3440 g, ikke lige frem en kampvogn jo:-)Og han er stadig ret normalt i vægten, så jeg er ikke så bekymret for ham...heldigvis. Men der er da sikkert noget om det hvis de skriver det.

Anmeld

12. august 2010

kitra

Ja det er så heller ikke tilfældet her. Jeg er overvægtig tog godt nok "kun" 16 kg på under min første graviditet men vejede så også 116 kg og fødte en pige på 3450g og det er først nu som næsten 8 mdr hun er blevet normal vægtig ellers har hun lagt under skalaen.

Anmeld

12. august 2010

Mille83

Heller ikke enig her....Er selv overvægtig og endte med og tage ca 17 kg på, fødte en pige på 3350, som siden da har gået til vægtkontrol da hun ikke tager ordentlig på, nu er hun 3 mdr og vejer 5,5 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.