Eksperthjælp: 6 måneder, nok MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.207 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. august 2010

Lisbeth Jess

"6 måneder, nok MME?"

Hej Lisbeth.

Et spørgsmål om mad til de små størrelser.

Han får ske-mad morgen middag og aften og har svært ved at få mælk i ham.

Vores dag ser sådan her ud;

Morgenmad bestående af majsgrød, sveskemos og æblegrød. Ca 1 dl majs grød og 3-4 skefulde af det andet.

formiddag 150 ml mme, men ofte spiser han kun 100.

Middagsmad bestående af øllebrød lavet af 1 skive rugbrød, dertil most advokado el andet.

tidlig eftermiddag 150 ml mme, igen er det sjældent alt der blir spist.

Nogle gange når han at få mme igen sent eftermiddag, inden aftensmad, men det afhænger af hvordan jeg får ham til at sove..

Aftensmad som er kartoffel-gullerodsmos, blomkålsmos, kødsovs. i det hele lidt over 1 dl.

Inden han bliver lagt i seng får hn igen 150 min, det spiser han for det meste kun 40-50 mm.

Tænker han ikke får nok mælk i løbet af dagen.....

Han sover ikke rigtigt i løbet af dagen og derfor er det sjært at få en rytme med flasker i løbet af dagen.

vi står op og spiser morgenmad kl 8 og han får formiddagsflaske kl ca 10 og sover ofte der mellm ½ til 1 time. Så leger vi og kl ca 11.30 spiser vi frokost. Han får flaske første gang på eftermiddagen ved 14 tiden og nogle dage falder han i søvn der, andre dage sover han ikke. Hvis ikke han sover bruger vi lang tid på at skændes om det og prøve at få ham tildet. Aftensmad spises senest 17.30 og sengetid er 20, hvor han få en flaske at sove på..

Håber du har nogæe gode råd til at få rytme i løbet af dagen, især sovetider. Og så hvordan jeg får mere mælk i ham, da jeg næsten ved at han jo skal ha mere end hvad han får.

Forresten så sover han fra ca 20-20.30 til 7... Så han sover godt om natten, men ikke i løbet af dagen.

På forhånd tak for hjælpen.

Lisbeths svar

Hej Oskars mor!

Jeg kan godt se udfra ,hvad du beskriver at han måske ikke får den mængde MMe han skal have pr døgn. og deter da også frustrende ,når du gør alt hvad du kan for aT FÅ DET I HAM.

Det lyder som om han sover hele natten, da du ikke beretter om måltider der, og deter jo en stor gevinst

Jeg har et par fif, som jeg tror du kan bruge , så du er sikker på han får hvad han skal.

Alle hans skemåltider skal du lave på MME, og samtidig tilbyde ham MMe af en kop, han virker som om han er klar til andet end flasken. Når hans tre hovedmåltider laves på MMe er du næsten halvvejs i mængden pr døgn.

Tilbyd ham moset frugt formiddag og eftermiddag, efter den søde frugt vil de fleste gerne have flasken eller mælk af kop.

Hvis du har svært ved at få ham til at sove, kan du lege endu mere aktivt med ham, trillen, cykling, øvning i kravling eller hvad i nu finder på, det gør ham træt og måske også mere sulten.

Nu håber jeg, du kan bruge noget af dette og fortsat held og lykke med din  Oskar.

Mange hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.