Eksperthjælp: MME uden komælk ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.806 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. august 2010

Lisbeth Jess

"MME uden komælk ?"

Hejsa!

Findes der er modermælkserstatning uden komælk?

Er blevet anbefalet det de sælger på apoteket, men fandt så også ud af at de ikke var helt komælksfrie :/

Mvh

Lisbeths svar

Hej!

På apoteket sælges Nutramigen , som er helt fri for komælk.

Produktet er til børn som er truet af allergi eller ikke tåler mælk. Jeg vil anbefale at du taler med din læge, for der kan søges tilskud, hvis han mener det er det dit barn skal have.

Held og lykke med dit barn.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

MalouMarie

Nutramigen indeholder kasein som er mælkeprotein.

Jeg ved ikke hvorfra kaseinet i Nutramigen kommer, men at sige komælksfri er ikke helt korrekt uden evidens!

Anmeld

23. januar 2011

Ni-ko-li-ne

MalouMarie skriver:

Nutramigen indeholder kasein som er mælkeprotein.

Jeg ved ikke hvorfra kaseinet i Nutramigen kommer, men at sige komælksfri er ikke helt korrekt uden evidens!

mon ikke de har udvundet det fra et andet sted end komælk?

Anmeld

23. januar 2011

MalouMarie

Ni-ko-li-ne skriver:

mon ikke de har udvundet det fra et andet sted end komælk?

Gedemælk?

Tanken med komælksfri produkter er desværre ikke indeholdt i spørgsmålet. Lyder mere som noget etisk end sundhedsmæssigt

Anmeld

23. januar 2011

Ni-ko-li-ne

MalouMarie skriver:

Gedemælk?

Tanken med komælksfri produkter er desværre ikke indeholdt i spørgsmålet. Lyder mere som noget etisk end sundhedsmæssigt

Der kan være andre kilder hvor man kan udvinde det fra end lige det

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

Nutramigen er lavet på noget der har med majs at gøre. Hydro..et eller andet valleproteiner (kan ski ikke huske ordet..hehe)
Jeg har aldrig hørt, at der skulle være nogen former for mælk i.
Men..det skal så lige siges, at mange børn ikke kan tåle Nutramigen..det er ganske enkelt for skrapt ved maven, så de får diaré.

Til gengæld vil jeg til hver en tid anbefale Profylac.
Mine unger er mælkeallergikere, og har kunnet tåle Profylac uden problemer, hvorimod Nutramigenen smadrede deres maver totalt.

Da min ældste var lille, var der slet ikke den slags produkter fremme, men hun fik gedemælk og klarede sig fint på det uden nogen problemer, bortset fra at hun blev hyperaktiv. 
Men, det kan man dog leve med, når bare de ikke har dårlig mave.
Gedemælk kan, så vidt jeg ved, købes pastoriseret i visse butikker...prøv at google det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. januar 2011

MalouMarie

Ni-ko-li-ne skriver:

Der kan være andre kilder hvor man kan udvinde det fra end lige det

Nej.. kasein findes kun i animalske produkter

Anmeld

23. januar 2011

MalouMarie

SussieThyssen skriver:

Nutramigen er lavet på noget der har med majs at gøre. Hydro..et eller andet valleproteiner (kan ski ikke huske ordet..hehe)
Jeg har aldrig hørt, at der skulle være nogen former for mælk i.
Men..det skal så lige siges, at mange børn ikke kan tåle Nutramigen..det er ganske enkelt for skrapt ved maven, så de får diaré.

Til gengæld vil jeg til hver en tid anbefale Profylac.
Mine unger er mælkeallergikere, og har kunnet tåle Profylac uden problemer, hvorimod Nutramigenen smadrede deres maver totalt.

Da min ældste var lille, var der slet ikke den slags produkter fremme, men hun fik gedemælk og klarede sig fint på det uden nogen problemer, bortset fra at hun blev hyperaktiv. 
Men, det kan man dog leve med, når bare de ikke har dårlig mave.
Gedemælk kan, så vidt jeg ved, købes pastoriseret i visse butikker...prøv at google det.

Kærligst
Sussie

Hej Sussie...

Tak for svar. Jeg har nemlig lige skrevet og spurgt til andet MME end Nutramigen, min bekymring går nemlig lige akkurat på at Nutrimigen indholder genmodificeret stivelse, noget som jeg aldrig kunne finde på at indtage selv og derfor vil gøre alt for at indgå vores lille nyfødte får.

Anmeld

23. januar 2011

Ni-ko-li-ne

MalouMarie skriver:

Nej.. kasein findes kun i animalske produkter

ja, det er vi helt enige om, men det er ikke ensbetydende med at der er komælk i Nutramigen...

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

MalouMarie skriver:

Hej Sussie...

Tak for svar. Jeg har nemlig lige skrevet og spurgt til andet MME end Nutramigen, min bekymring går nemlig lige akkurat på at Nutrimigen indholder genmodificeret stivelse, noget som jeg aldrig kunne finde på at indtage selv og derfor vil gøre alt for at indgå vores lille nyfødte får.

Ja hvorfor ikke..det er selvfølgelig med tiden blevet genmodificeret.
Da mine unger var små var majs endnu ikke genmodificeret, men selvfølgelig laver de det på amerikansk majs, og det er netop blevet pillet ved i de senere år..så...suk!
Tror desværre også at de majssorter man kører med herhjemme er genmanipoleret.
Men held og lykke med Profylac'en...jeg tror at du vil få meget glæde af at give det til den lille.
Men vil lige advare dig...det er hamrende dyrt...så søg tilskud, hvis der er mulighed for det.

Er der nogen der ved hvad prisen efterhånden er??
Da mine fik det var det 149 kr pr dåse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.