Lina Rafn: Jeg elskede ikke mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.268 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nyhed fra nettet - fra avisen.dk

Rollen som forælder krævede noget tilvænning for sangerinden Lina Rafn. Hun kunne ikke finde elskelige følelser frem til sin datter.

De fleste vordende mødre forventer eufori og lyserøde skyer, når den lille guldklump kommer til verden.

Sådan tænkte Infernal-sangerinden Lina Rafn også, men virkeligheden var en noget anden, da hendes datter blev født.

Fordi Lina ikke åbnede sig nok, blev det i sidste øjeblik besluttet at få barnet ud ved kejsersnit. Og den beslutning, mener Lina, har påvirket hendes forhold til datteren Karmen.

Tvivlen er i dag vokset til kærlighed. Dog kan det, ifølge Lina Rafn, være meget grænseoverskridende at indrømme, at der gik noget tid, før hun følte kærlighed over for sin datter.

Hvordan var dit første møde med dit barn efter fødslen - kærlighed ved første blik eller ambivalente følelser?

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Miamaja

Kan heldigvis slet ikke saette mig ind i det . Det var simpelthen kaerlighed ved forste blik og en overvaeldende beskyttende folelse for mit barn.

Ps. Lortebleer gjorde mig intet!

Anmeld

6. august 2010

TbCp

Jeg havde heller ikke denne forelskesrus.... jeg følte jeg skulle beskytte hende! Men først noget tid efter vi kom hjem fra sygehuset (vi lå der 2 uger) begyndte jeg virkelig at føle at hun var min og at jeg elskede hende overalt på jorden!

Anmeld

6. august 2010

svaller

Jeg vil gerne indrømme at det heller ikke var kærlighed ved første øjekast, jeg fødte almindelig, men syntes at det gik alt for hurtigt for mig. Det lyder nok lidt mærkeligt, men jeg troede jeg var ved at presse hovedet ud, men pludselig var hun i mine arme, og jeg kan bare huske jeg tænkte, nej nej ikke endnu. Der gik nogen dage før der rigtig kom nogle følser.

Celina er 8 1/2 måned og jeg elsker hende over alt på jorden.

Anmeld

6. august 2010

LauraLW

Helt det samme skete for mig... Fødslen har på mange måder efterladt mig med nogle ar, og i starten påvirkede det 100% mine følelser for min datter og ikke mindst den nye rolle jeg pludselig skulle forholde mig til. - Primært nok det sidste egentlig. Synes det var meget svært og overvældende i starten - skulle pludselig lære den der lille skrigeskinke at kende og følte et kæmpe ansvar (heldigvis da).

Nu er følelser jo sådan en mærkelig størrelse, så det er svært at forklare, men de første par uger var fyldt med hormoner, frygt, udmattelse, bekymringer og kærlighed. Heldigvis kom kærligheden stille og roligt i front og dominerer nu de andre, som ellers stadig viser deres ansigt i tide og utide.

Laura - som har den største respekt for hormoner og den indflydelse de har på ens psyke.

Anmeld

6. august 2010

N&J

Min fødsel bød også¨på lidt uventede begivenheder, og jeg havde heller ikke den der jeg elsker dig overalt på jorden, lige med det samme.. men jeg tror det mere handlede om at jeg stadig var fyldt med følelser fra fødslen, så jeg kunne ikke rumme så store følelser.. så jeg forstår godt at ikke alle føler sådan fra starten og tror det er forholdsvis normal især hvis fødslen ikke er helt efter bogen.. 

men selvfølgelig kommer de jo med tiden, og man elsker jo sit barn højere og højere for hver dag.. 

Anmeld

6. august 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Jeg fik en STOR følelse af kærlighed til min datter (og søn senere) da jeg fik hende op på maven.. jeg var så stolt, kunne slet ikke stoppe med at græde og hun var bare så lille, fin, yndig og min..... Elskede hende så højt med det samme det kan slet ikke beskrives.. og min søn gik det på det samme måde..

Anmeld

6. august 2010

Sisley

Jeg blev bestemt heller ikke overvældet af kærlighed til mit barn. Det kom først da hun var omkring 2,5 måned. For mit vedkommede hjalp det en del, at hun begyndte at give mig lidt respons - smil, pludren osv. Før da synes jeg bare hun krævede krævede og krævede og i princippet var ligeglad med hvem der mødte hendes behov - jeg følte mig ikke som noget særligt for hende. Det tog lidt tid for mig at forstå, at jeg er den vigtigste person i hendes liv.

Sara
- som elsker sin muffin, Stella!

Anmeld

6. august 2010

mrsMary

hmmm, kan ikke lade være med at undre mig over det krav om, at baby 'skal give mig noget - fylde mig med kærlighed'. Det kan være det ikke er det I mener, men artiklen med Lina lyder da mega 'forkælet' og me me me- agtig. det kan jo så være en journalistisk stramning, meeeeen grow the f*** up!

Anmeld

6. august 2010

SiLiMiMa

her var det kærlighed ved første blik alle 4 gange!! men har heller ikke haft traumatiserende fødsler.....

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.