Eksperthjælp: 4 måneder vil ikke flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.389 visninger
0 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

Lisbeth Jess

"4 måneder vil ikke flasken"

Hej Lisbeth.

Jeg har et kæmpe problem med min datter. Hun fik bryst de første 5 uger men ville pludselig ikke lægges til mere, så gik over til flaske. Hun har fået flaske siden, men den seneste uge har hun skreget og nægtet at tage flasken. Hun vil kunne have den når hun sover om natten, eller hvis jeg sniger den ind inden hun skal sove løbet af dagen.

Jeg har været hos lægen og han siger hun ikke fejler noget (øre, hals og mave). Min sundhedsplejerske siger jeg bare skal prøve mig frem, men det er sku svært når hun nægter at tage flasken. Hun har flere gange ikke spist i op til 10 timer, hvilket jeg synes er rigtig meget.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre???

Mvh en meget frustreret mor.

Lisbeths svar

Hej! Du må da også være helt depserat når dit barn ikke vil flaSKEN. Du har snakket me dlægen og sundhedsplejersken, og jeg formoder hun er normalvægtig?

Hvis du kan liste maden i hende når hun halsvsover er det jo fint.

Jeg har et par andre ideer. måske kan du begynde at give lidt vælling enten af en tudekop eller med en ske. skift mærke på MME.

Hun skal jo have mad, så du må forsøge dig lidt frem med nogen af de mærker , hvor der står 4 måneder på. jeg ved godtt sundhedstyrelsen siger MMe til 6 måneder, men deter jo et spørgsmål om at få nok mad i hende.

Nogen børn har perioder hvor de ikke vil maden, og som mor er det så tungt. Du skal ikke give op, virk overbevisende når du sidder med hende, signaler ro,selvfølgelig vil du spise, og giv hende maden. jo mere ro hos dig, jo mere ro hos barnet.

Nu håber jeg det lykkes for dig, ellers skriv igen.

Varme hilsner og pøj pøj

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.