Hjælp til opskrift ?

Visninger: 1.862   Svar: 24

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

29. juli 2010

mariamiss6

Profilbillede for mariamiss6
Plus
Foto
20
Jeg er FOR baby.dk OG Staff :D
LilleMor10 skriver:

har sendt det i en mail

Godt så

30. juli 2010

Ploffer

LilleMor10 skriver:

Hej kagedamer 

Min kæreste syntes vi skal have en kage med noget abrikos og noget makron halløj ? helst i mousse form, er der nogen der har en opskrift eller en idé til hvordan jeg skal få udført dette ?? 

Hejsa.

Jeg lavede abrikos mousse i  min datters dåbskage i lørdags 

Kog 200 g tørrede abrikoser i et par minutter så de bløder godt op. Tilsæt 75 g sukker. Blend til en lind mos med en stavblender og tilsæt 6 udblødte blade husblads. Afkøl til stuetemperatur og tilsæt ½ l piskefløde. Stil den på køl til den er stivnet. Rør forsigtigt i den før du lægger den i kagen 

Min mousse var lavet på svovlede abrikoser fra schweiz, som er ret sure, så tror med fordel du kan tilsætte lidt citronsaft 

Rikke

30. juli 2010

Ploffer

Ploffer skriver:

Hejsa.

Kog 200 g tørrede abrikoser i et par minutter så de bløder godt op. Tilsæt 75 g sukker. Blend til en lind mos med en stavblender og tilsæt 6 udblødte blade husblads. Afkøl til stuetemperatur og tilsæt ½ l piskefløde. Stil den på køl til den er stivnet. Rør forsigtigt i den før du lægger den i kagen 

Min mousse var lavet på svovlede abrikoser fra schweiz, som er ret sure, så tror med fordel du kan tilsætte lidt citronsaft 

Rikke

OBS : Piskefløden skal selvfølgelig piskes til flødeskum inden du vender den i abrikosmosen. (sorry...klokken er næsten 2 og jeg er MEGET træt &nbsp

31. juli 2010

LilleMor10

Profilbillede for LilleMor10
0
så vare det ikke længe før viktor bliver 2 år
Ploffer skriver:

Hejsa.

Rikke

lyder lækkert ! jeg havde næsten opgivet at finde en opskrift, hvad puttede du i din kage ud over abrikos moussé ?? 

31. juli 2010

Ploffer

LilleMor10 skriver:

lyder lækkert ! jeg havde næsten opgivet at finde en opskrift, hvad puttede du i din kage ud over abrikos moussé ?? 

Jeg lavede den med lyse bunde og Mocca creme 

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.