Ekspert: Sure gamle mænd tvinger far på job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra avisen.dk

Især de unge fædre vil gerne hjem til deres lille nyfødte, men det sker alt for sjældent pga. gammeldags regler, mener professor.

Ekspert: Sure gamle mænd tvinger far på job

En flok gamle danske mænd på topposter i Folketinget og blandt arbejdsgiverne er skyld i, at mænd herhjemme knokler på jobbet i stedet for at være til stede, når deres børn er små.

Al forskning viser, påpeger hun, at fædrene kun kommer på barsel, hvis de skal. Modstanden fra arbejdsgiverne er simpelthen for stærk.

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Lillefe

hmm.. er det mig som ikke forstår noget troede da stadig mænd havde ret til de 2 ugers barsel ? hvornår er det blevet afskaffet?

Anmeld

28. juli 2010

Mikkel's mor <3

Perl skriver:

hmm.. er det mig som ikke forstår noget troede da stadig mænd havde ret til de 2 ugers barsel ? hvornår er det blevet afskaffet?

Den hopper jeg lige med på  var jeg da sikker på at de stadig havde.. forstår intet

Anmeld

28. juli 2010

Lillefe

Jennifer skriver:

Den hopper jeg lige med på  var jeg da sikker på at de stadig havde.. forstår intet

Ja altså når jeg kigger rundt på nettet har mænd da de 14 dage som de plejer?

Anmeld

28. juli 2010

Mikkel's mor <3

Perl skriver:

Ja altså når jeg kigger rundt på nettet har mænd da de 14 dage som de plejer?

præcis.. en af mine vanner er lige blevet far og han havde da 14 dages barsel. det er ikke mere end 4 uger siden..

Anmeld

28. juli 2010

roenlund

de har stadig 14 dage... men de kan jo ligesåvel som os kvinder tage meget mere hvis de vil....

Jeg har bla. en mand som ikke mener at det er velset på arbejdet at han tager mere barsel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.