"Forberedelse af en 2 årig til storesøsterrollen"
hej Lisbeth...
vi har en datter som er anbragt i plejefamilie og har været det siden hun var 5uger og er 2 den 18.8 og hun er hjemme hvad mandag fra kl.9 til kl.15.30. Men vi arbejder på at få hende hjem igen det går bare ikke så fandens hurtigt. men vi venter så en pige mere den 26.9 og hun vores store datter godt forstå at hun skal være store søster for vi prøver virkelig at gøre hende klar til det? forstår hun hvorfor min mave den vokser og bliver stor? hvordan undgår vi jalouxi memlen dem eller bare fra hendes side af når hun nu kun er hjemme om mandagen? er der noget vi kan gøre så hun ikke føler sig til side sat?
Hilsen Nicole 29+0
Lisbeths svar
Hej Nicole!
En knapt 2 årig forstår ikke hvad der gemmer sig i mors mave, det kan godt være hun kan sige baby, og virker glad. men hjernemæssigt kan hun endnu ikke forholde sig til, hvad der sker når babyen bliver født.
For jer som familie, der kun har hende hjemme om mandagen er det vigtigste at I giver hende al den kærlighed og omsorg hun skal have. Kærlige omsorgsfulde nærværende forældre. Lad den nye baby være mindre vigtig og koncentrer jer om hende i har her og nu.
Målet er jo at i skal have hende hjem læser jeg ,og det får I forhåbentlig når I og hun er klar til det .
Jeg ønsker jer alt det bedste, for jer og de små.
Varme hilsner LIsbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld