Eksperthjælp: 3 måneder, mad nok ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.532 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Lisbeth Jess

"3 måneder, mad nok ?"

Hej Lisbeth

Først lidt for historie:

Min søn blev født d.7 april. Ammede ham fuldt til han var 5 uger. Til 5 ugers undersøgelsen havde han taget alt for lidt på (3440 ved fødslen, 4000 9 dage gammel og 4100 5 uger gammel). Inden læge undersøgelsen var vi ved at gå ud af vores skin da han græd og græd og græd... og intet ku trøste

Endte med at gå fuldt over til flaske og MME da han ikke ville spise ved mig. Han brokkede sig, græd, vræd sig osv.

Med flasken går det meget meget bedre! Har fået mig en "ny" dreng. Men han er stadig ikke en baby der efter endt spisning ligger tilpas. Han har været lidt urolig med maven og vil gerne om på maven og ligge. Han gylper en del. Men synes alt i alt det går bedre og bedre og han blir mere og mere tilpas...

Nå, men det som sådan ikke fordi jeg har spørgsmål til alt det ovennævnte... det var bare for at du har lidt forhistorie med

Han spiser rimelig præcist 100 ml pr gang. Han spiser hver 3 time om dagen og så ca kl 21, 1 og 5 om natten. Han vejer 6 kg nu.

Jeg kan ikke få mere i ham. Har prøvet at gi ham en meget lang pause og så prøve med flasken igen.. tjah.. synes jeg har prøvet meget forskelligt, men jeg kan simpelthen ikke få mere i ham.

Mit spørgsmål er om han spiser nok? Skal jeg samle måltiderne?

Mvh Sara

Lisbeths svar

Hej Sara!

Tillykke med sønnen, som nu er 3 måneder.

Den første måned var hård , han græd meget og tog ikke nok på.DEt må have været så slidsomt for jer som familie.

Nu er hans vægt fin, og alligvel virker det som om han har problemer med maven og gylper en del.

Som du beskriver det, er det ikke så meget han får pr gang alligvel har han taget fint på.

For dig og ham kunne det være dejligt at få ham på lidt færre måltider,især om natten.

Han skal have  ca1000 ml i døgnet, og hvis du skal over på 7 måltider skal han op på 140 til 150 ml pr gang .

Du har nogle muligheder. Skift mærke, i MME,nogen mærker er bedre til børn der gylper,.På apoteket kan købes noget der gør mælken lidt tykkere, det hedder aprestagum, så kan det hjælpe på hans gylperi. Deter vigtigt at han får bøvset grundigt af midt i måltidet, så luften ikke stopper indtaget af MME. 

Vær opmærksom på om han sluger for meget luft undervejs, skift suttemodellen.Når du vender bunden i vejret på sutten skal det dryppe stille og roligt ud af den, så er hullet passende.

Hvis ikke noget af det her hjælper, så findes der et mærke der hedder enfamil, til børn der gylper meget, det kan også prøves.

Fortsat held og lykke MED ham, det vigtigste er at han er i trivsel og er glad.så er du også glad.

Fortsat god sommer.

Varme hilsner

LIsbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.