Eksperthjælp: snart 3 år og blefri, hvad med sutten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. juli 2010

Lisbeth Jess

"snart 3 år og blefri, hvad med sutten?"

Hej Lisbeth

Jeg har et spørgsmål ang. min datter der bliver 3 til august. Hun er nu i gang med at blive blefri. Det går indtil videre fint. Vi har været i gang i en måned og hun har uheld engang i mellem. Hun har ble på, når hun sover middagslur, om natten og en sjælden gang hvis hun beder om det (så er det bare kort tid). Vores næste projekt er sutten! Hun er MEGET glad for sutten. Hun får den kun, når hun skal sove, men det er tilgengæld også højdepunktet ved at skulle sove. Hun kan godt finde på at plage om sutten i løbet af dagen.

Mit spørgsmål er, hvornår skal vi tage hendes sutter? Vi venter barn nr to til oktober, og jeg har tænkt det skulle være inden. Men jeg er i tvivl, da blestop jo fylder i hendes hoved nu og kræver meget af hende, og omvendt kommer der en forandring i form af en baby til oktober. Jeg har tænkt, at vi måske bare skulle tage sutterne efter hendes fødselsdag - men bliver det hele for meget? Det er svært, hvor meget man kan forvente af en snart 3årig.

Tak for din hjælp

Lisbeths svar

Hej!

Deter så flot at hun nu snart helt har sluppet bleen.

Du beskriver så fint hvilke overvejelser du selv  har gjort omkring sutten og jeg er helt enig.

Hun skal snart være storesøster og det bliver hårdt , også selvom I gør jer meget umage for at tilgodese hende.

Hun er kun knapt 3 år, og der bliver en svær periode forude, hvor det at have sin dejlige sut er en stor trøst, specielt til sove tid.At få en søskende er et tab, lige nu for de små, selvom det på sigt er en gave at have en søskende.

En ting af gangen og lige nu er det bleen, så tager I sutten Når I og hun er klar til at sige farvel til den.

Held og lykke med projekterne og jeres datter og til oktober den lille ny.

Varme hilsner

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.