Opret gratis profil  

Thomas tog tal og autisme????

Visninger: 622   Svar: 5

Bamme

Igår havde jeg en polo på, med et 3-tal på ærmet!

Lillebarnet peger på den og siger: "Det Henry"

Jeg sagde bare "Ja ja, det er det da"

(Som om jeg kan huske de tal på Thomas Tog togene...)

Her til morgen, fik han tør mås, og på bleen stod der et 6 tal.

Lillebarnet peger på det og siger så:

"Det Perdy" (Percy)

WHAT THE FUCK?????????????

Så måtte jeg jo slå op i det store Thomas Tog leksikon (bog med en masse låger med tal, hvor det rigtige tog er bag.)

Og filme om ikke det var de rigtige tal, sat sammen med de rigtige navne.

Mit spørgsmål er nu:

Har barnet autistiske træk, eller hvordan fanden gør han det?

Kaufie

Jeg ved ikke hvordan han gør det - men William gør det også!

William kan ALLE navnene på Thomas Tog og venner - også en del som moren ikke har set! Forleden fik han sådan et ark med genanvendelige stickers (STORT HIT - fås også med Cars og en masse andre Disney figurer hos Uniset (og BR)) "Dar' Mavis!!" råbte knægten.... og det var da også det, der stod på siden af toget....

Så hjemme hos os hedder det:

1= Thomas' tal
2= Edwards tal
3= Henrys tal

osv.... (kan dem godt...)

Gad vide om vi kommer til at regne sådan her: Thomas+Edward=Henry

Tror bare det er noget de kan...

Simon husker ikke tal, men han husker ALT muligt andet. Ting der er sket for flere måneder siden. Små detaljer som vi andre har glemt for længst. Så nævner han det pludselig. F.eks. en sommerfuglemagnet vi har på vores opvaskemaskine. Så sagde jeg i sidste uge noget ala "Gud ved hvor vi egentlig har den fra". Så siger ungen "den gav damen mig henne på hospitalet". Måtte lige tænke, tænke - men det er sandt. Den fik Simon da Casper var til hørescreening  Og sådan har der været flere eksempler den senere tid..

Bamme

Kaufie skriver:

Jeg ved ikke hvordan han gør det - men William gør det også!

William kan ALLE navnene på Thomas Tog og venner - også en del som moren ikke har set! Forleden fik han sådan et ark med genanvendelige stickers (STORT HIT - fås også med Cars og en masse andre Disney figurer hos Uniset (og BR)) "Dar' Mavis!!" råbte knægten.... og det var da også det, der stod på siden af toget....

Så hjemme hos os hedder det:

1= Thomas' tal
2= Edwards tal
3= Henrys tal

osv.... (kan dem godt...)

Gad vide om vi kommer til at regne sådan her: Thomas+Edward=Henry

Hahahaha, Thomas + Edward = X + stationsforstanderen i mente, det giver Thomas Tog i 7.

Bamme

Lise skriver:

Tror bare det er noget de kan...

Simon husker ikke tal, men han husker ALT muligt andet. Ting der er sket for flere måneder siden. Små detaljer som vi andre har glemt for længst. Så nævner han det pludselig. F.eks. en sommerfuglemagnet vi har på vores opvaskemaskine. Så sagde jeg i sidste uge noget ala "Gud ved hvor vi egentlig har den fra". Så siger ungen "den gav damen mig henne på hospitalet". Måtte lige tænke, tænke - men det er sandt. Den fik Simon da Casper var til hørescreening  Og sådan har der været flere eksempler den senere tid..

Spooky, som han kunne huske...

Men nu du siger det, så er det også sådan her, det er især Mille som husker de utroligste ting.

Razz kan nu også, f.eks. har han og jeg købt noget undertøj med Bytte-Bob i Pilka, for mere end ½ år siden, det taler han stadig om: "det min Mor tøbt til mig i Pilka"

Kaufie

Utroligt potentiale der ligger i sådan en toddler-hjerne....

Tænk hvis de kan blive ved med at suge viden til sig i den fart - og lagre det hele.....

William kan recitere omkring 10-12 bøger rimelig fejlfrit - og det er altså bøger af Peter Pedal-længde (dem, hvor der er lytte-cd med). Tit kommer han med en bog som jeg skal læse for ham - derefter skal hans far læse den igen - og så læser han den lige en gang mere selv - og det er uhyggelig mange detaljer han får med - intonation, lydeffekter, hviskestemmer osv. Virkelig underholdende.

Mette, som så måske ikke behøver læse så meget for bettetrold når h*n kommer....

Gå til kategorien "Mødre: Juli"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Kontakt Baby.dk