Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.320 visninger
226 svar
0 synes godt om
5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Landet over sendes børn i daginstitution, mens deres forældre holder ferie. Er det i orden?

"Mit barn på et år har det meget sjovere med at gå og lege med andre børn end at gå derhjemmeog kede sig med mig."

Sådan kunne forklaringen på, hvorfor flere og flere forældre vælger at sende deres børn i institution, mens de selv holder ferie, lyde.

Det bekymrer flere eksperter på børneområdet, der mener, at det er en udbredt misforståelse blandt forældre at tro, at ferie med børn absolut skal indebære en dyr rejse. Det væsentligste er, at forældrene kan tilbyde råd, nærvær og har tid til at være sammen med børnene på en anden måde end til daglig, uden arbejdets forpligtelser, indkøb og mobilsamtaler.

"Ligesom vi har brug for ferie fra vores arbejde, har børnene brug for ferie fra institutionen. Når de er der, skal de forholde sig til en hel masse, så ligesom os har de brug for at stresse af," siger Peter Albæk, formand for Børns Vilkår.

Hvad mener du - er det ok at sende sine børn i institution, mens man selv holder sommerferie?

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

CamillaSoefelt

Karoline skriver:

Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Landet over sendes børn i daginstitution, mens deres forældre holder ferie. Er det i orden?

"Mit barn på et år har det meget sjovere med at gå og lege med andre børn end at gå derhjemme og kede sig med mig."t;/p>

Sådan kunne forklaringen på, hvorfor flere og flere forældre vælger at sende deres børn i institution, mens de selv holder ferie, lyde.

Det bekymrer flere eksperter på børneområdet, der mener, at det er en udbredt misforståelse blandt forældre at tro, at ferie med børn absolut skal indebære en dyr rejse. Det væsentligste er, at forældrene kan tilbyde råd, nærvær og har tid til at være sammen med børnene på en anden måde end til daglig, uden arbejdets forpligtelser, indkøb og mobilsamtaler.

"Ligesom vi har brug for ferie fra vores arbejde, har børnene brug for ferie fra institutionen. Når de er der, skal de forholde sig til en hel masse, så ligesom os har de brug for at stresse af," siger Peter Albæk, formand for Børns Vilkår.

Hvad mener du - er det ok at sende sine børn i institution, mens man selv holder sommerferie?

Læs mere her »

Jeg kunne personligt aldrig finde på og holde ferie uden mit barn ( har ikke født endnu, men har nået terminen og er gået over, så nok snart ). Men selvom han ikke er kommet til verden endnu, ved jeg bare at når vi har ferie har han også ferie.

Anmeld

5. juli 2010

LinLin

Ja det synes jeg! Hvorfor skal barnet på "arbejde", imens man selv holder ferie?!?!

Jeg har holdt enkelte fridage, hvor david har været i bhv - en kort dag fra 9-13 ca. for at jeg kunne ordne praktiske ting og så være klar til bare at være sammen med ham når jeg hentede ham - men ferie kunne jeg aldrig finde på at holde uden han også skulle holde fri!

Anmeld

5. juli 2010

Sommerfuglelarven

Børn har mindst ligeså meget brug for at holde ferie, som forældre har - så børn SKAL holde ferie!

Jeg synes at det er fedt at instutionerne her i kommunen arbejder mod at alle børn skal holde 2 ugers ferie!

Anmeld

5. juli 2010

Shibby

Mikkel har først ferie fra 15 juli,-min ferie startede i onsdags ^^ Hvorfor skulle han være her og kede sig når han kan være i børnehave og lege med andre børn? Det vigtigste er da at han får hygget sig (:

Anmeld

5. juli 2010

LinLin

Shibby skriver:

Mikkel har først ferie fra 15 juli,-min ferie startede i onsdags ^^ Hvorfor skulle han være her og kede sig når han kan være i børnehave og lege med andre børn? Det vigtigste er da at han får hygget sig (:

Hvorfor keder han sig sammen med dig???

Anmeld

5. juli 2010

lotte32

Jeg mener helt klart at man skal holde ferie med sine børn, ku aldrig drømme om at sende dem afsted mens jeg selv holdt ferie 

mine børn går i skole og har derfor 6 ugers ferie, der var mulighed for sfo, men jeg har valgt at holde dem hjemme alle 6 uger...den første uge var jeg kun på job i 2 dage, og der var de ved morfar, så har de  2 ugers ferie hvor de er ved deres far og de sidste 3 uger er de hjemme ved mig og min mand

Knus Lotte

Anmeld

5. juli 2010

<3

jeg synes det er super vigtigt at der bliver gearet helt ned sammen med forældrene og ja så kommer de nok til at kede sig lidt men det er sgu også sundt at gøre!

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

Shibby skriver:

Jeg synes ikke børn skal have lov til at vælge om de skal i institution eller ej. Og selvom de keder sig derhjemme så skal de da have ferie sammen med deres forældre. Ja undskyld men jeg kan blive så harm over at forældre sender deres børn af sted når de selv har ferie. Børns institution er deres "arbejde" og de har sgu også brug for at holde fri. De er der så mange timer hver dag og skal også have et afbræk. Vores datter skal holde ferie sammen med os når vi holder ferie og så må vi lave noget sammen. Men der sker heller ikke noget ved at børn keder sig. De skal ikke stimuleres hele tiden.

Anmeld

5. juli 2010

Lady Marion <3

Selfølgelig skal vores børn da holde ferie sammen med deres forældre og det er min. 5 uger pr år , den er da helt gal hvis man som forældre har brug for at sende sine børn afsted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.