"6 måneder ondt for tænder?"
Hej Lisbeth.
Jeg har et spørgsmål ang kost til min datter på næsten 6 mdr. Hun har i godt en mdr spist fint af grønsagsmos, frugtgrød og ris og hirse grød men nu vil hun ikke mere. Hun græder og græder når jeg tilbyder hende fast mad hun vil kun ha hendes flaske hvad gør jeg? Kan det have noget at gøre med hun måske er ved at få tænder? Hun har nemlig sovet meget dårligt den sidste uge og hun plejer at sove ca 10 timer om natten. Jeg kan ikke se skyggen af tænder men de er jo nok på vej. Håber du har et godt råd.
Lisbeths svar
Hej ! Ja det der med det tænder de kan være længe undervejs og det kan gøre ondt og med ømme gummer.
M.h.t hendes mad, så forsøg at lave grøden kold istedet for varm,og måske lidt tyndere, og vil hun i en peiode ikke have fast føde, så lad være med at presse hende. Derer noget der generer, når hun totalt afviser maden som hun ellers har været glad for.
Børst hendes gummer med en baby tandbørste, en kold bidering vil også dulme, giv gumme massage med dine egne rene fingre, det er en dejlig ting.Der findes også et middel på apoteket til ømme gummer.
Så længe hun stadig er glad for flasken er der ikke noget problem, det her er kun en overgang. Når hun er 6 måneder må hun jo begynde med lidt brød, det kan være det bliver en succes.
En godt moden kold moset pære er de fleste børn glade for.
Håber du kan bruge lidt af det her og dte kan give dig ro.
Fortsat held og lykke med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld