Ledere vil gerne fyre gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra avisen.dk

Ledere er kede af, at de skal beskytte gravide i fyringsrunder. De oplever, at skulle skille sig af med mere kompetente personer.

Ledere vil gerne fyre gravide

Gravide lønmodtagere skal ikke nyde særlig beskyttelse, når der skal fyres på en arbejdsplads.

Det mener en stor del af de ledere og mellemledere, der har deltaget i en rundspørge foretaget af rådgivningsfirmaet KPMG. Hele 70 procent mener ikke, at gravide skal skånes.

Og det er en helt og aldeles uanstændig holdning at have, mener HK's næstformand Mette Kindberg.

"Så bliver det jo det vilde vesten, så hver gang én bliver gravid eller skal på barselsorlov, så bliver det dem, der bliver fyret, og det kan simpelthen bare ikke være rigtigt," siger Mette Kindberg.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Shibby

Forstår dem sgu godt..Hvor må det være nederen at høre en kvindelig arbejder fortælle hun venter sig når man ved hvad det giver af konsekvenser

Anmeld

14. juni 2010

Diana...

Shibby skriver:

Forstår dem sgu godt..Hvor må det være nederen at høre en kvindelig arbejder fortælle hun venter sig når man ved hvad det giver af konsekvenser

Det vil sige så skal kvinderne straffes fordi de er gravide eller hvad? 

Anmeld

14. juni 2010

Svei

Det må da være mit held når jeg som gammel kone skal ud og søge job som nyudannet...at jeg har fået de børn jeg skal have og derfor ikke skal ud i rod med praktik.

Jeg forstår også godt de synes det er træls...men sådan er det or pokker da bare...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.