Eksperthjælp: mor har ikke mælk nok, barn 5 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.294 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. juni 2010

Lisbeth Jess

"mor har ikke mælk nok, barn 5 måneder. "

Hej Lisbeth.

Du må  hjælpe mig, jeg har simpelthen ikke mælk nok til hele dagen.

Det er sådan at han gerne får mad kl fx 17, og igen 2 timer efter. Allerede 1 time derefter altså kl 20 er ham træt og skal iseng. Han er også sulten og jeg lægger ham til, men der er bare ikke noget mælk. Han sutter et meget kort øjeblik og mister tålmodigheden og det er ikke længe nok til at få mælken til at løbe til. Han blir hidsig for at der ikke kommer noget. Det ender med jeg må gå ham i søvn i armene mens han næsten skriger sig i søvn.

Vi havde ellers lige indøvet at vi ku lægge ham uden at han sov, og at han selv faldt isøvn i sengen efetr først at ha spist og bagefter vi sang en sang - det kan slet ikke lade sig gøre nu hvor han blir så gal over der ikke er mælk til han inden sengetid..

Det er simpelthen SÅ frustrende at jeg ikke føler der er mælk og at jeg ikke kan gi mit eget barn mad.

Vi har prøvet de sidste 5 mdr at gi ham flaske med modermælk, men han nægter at spise af flaske. Han vil bare ikke.. Alt ville ellers blive lettere hvis vi ku gi ham en ordentlig flaske om aftenen og så havde jeg mælk til når han skulle i seng.

Har du nogle råd. det er ved at ta livet af mig, at se ham ende så frustreret og så ked inden sengetid.

Tanja

Lisbeths svar

Hej Tanja!

Ja det er så sorgfuldt, når du oplever du ikke kan amme ham og han bare græder.fordi der ikke lige løber mælk i munden på ham,.og han vil ikke tage flasken.

Den bedste måde at få mere mælk på er at amme rigtig hyppigt. Bruge en hel dag på langs, dag på langs, amme, hvile dig, drikke rigeligt, amme, hvile, drikke, amme dagen lang, i løbet af den dag vil han stimulere så meget, at der også er til ham om aftenen. Du kan ikke spare sammen,for jo mere han dier, jo mere mælk.  

Brug week enden på at øge din mælkemængde, tag den helt med ro og hav tillid til at du øger mængden igen.

Deter ofte om eftermiddagen tidlig aften at mælkemængden er nedsat, fordi der sikkert har været en masse ting i løbet af dagen,eller hviletiden for mor er smuttet.

Jeg tror det vil lykkes for dig, og rigtig meget held og lykke med projektet,. Skriv igen hvis du

synes det er svært.

Varme hilsner

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.