Eksperthjælp: Baby knapt 3 måneder græder når han ikke er hos mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.526 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Lisbeth Jess

"Baby knapt 3 måneder græder når han ikke er hos mor/far"

Hej Lisbeth

Min søn på snart 3 måneder er de sidste 2-3 uger været utrolig følsom over for høje lyde og andre mennesker. Han vil ikke holdes af sine bedsteforældre selvom han egentlig ser dem jævnligt. Han er begyndt ikke at ville ligge i sin barnevogn hvor han får nogle vilde grædeanfald, som han næsten ikke kan holde op med ar græde fra igen. Han vil stort set kun hænge på mig eller hans far. Han sover rigtig fint om natten (10-12 timer) og ca. 3-5 timer om dagen. Han er ikke god til at finde ro selv og skal stadig have hjælp med dette - det ser vi ikke noget unormalt i.

Jeg troede først at det når bare var en periode eller et tigerspring, men nu har det snart stået på i 2-3 uger. Hvad kan man gøre for at han bliver mere glad overfor andre mennesker igen? Jeg har holdt mig hjemme den sidste uges tid for at skabe lidt stabilitet for ham, men så snart vi kommer ud igen er den gal.

Jeg led af angstanfald i min graviditet og var meget følsom og sårbar. Jeg gik til psykolog for det. Kan min tilstand i graviditeten påvirke min søn?

Håber du har et forslag til hvordan jeg kan hjælpe min søn. 

/den lidt bekymrede pyldremor

Lisbeths svar

Hej !

Tillykke med din søn, som nu meget klart fortæller jer, at deter mor og far der er den trygge base.

Deter så flot, som han sover om natten og også hans dagslure lyder godt.

Han reagerer fuldstændig  normalt. Han har brug for at være hos mor og far, selvom alle andre, bedsteforældre inclusive står så klar til at holde ham. 

De må acceptere at de kommer i 2 række, de må nyde ham på afstand, eller gå en tur med barnevognen et par timer.

Lige nu har han ikke brug for at komme ud og være sammen med andre, lad dem komme til jer, og sid med ham, og giv ham den tryghed han har brug for. Selvfølgelig kan du komme i din mødregruppe, og hvis du går til noget efterfødsel. Du gør det så fornuftigt, blir hjemme og sikrer ham den trygge base, som er det nødvendige fundament for at kunne blive tryg ved andre.

Han skal nok blive glad for andre igen, og bedsteforældrene skal nok få lov at komme på banen, han er kun knapt 3 måneder.

Hvis der har været for meget ud af huset reagerer de fleste børn.Din stemning i graviditeten tror jeg ikke påvirker ham nu,.mKun hvordan du har det nu, og hvor meget harmoni der er omkring ham.

Du er ikke pylret, du lytter til ham og handler så kompetent på hans signaler, og bliv du ved med det. Du/I er eksperten på jeres søn.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.