”Spirituel healing” i uvejr efter piges død

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. juni 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Kristeligt Dagblad

En sag med et barn, der døde, fordi hendes forældre satte deres lid til bøn i stedet for et hospitalsbesøg, skaber debat i USA om love, der beskytter såkaldt ”spirituel healing”

Dale og Leilani Neumann fra den amerikanske delstat Wisconsin står over for anklager om uagtsomt manddrab på deres 10-årige datter, Madeline Kara, efter at de i april valgte at bede til Gud om den syge piges helbredelse i stedet for at bringe hende til et hospital, hvor et skud insulin formentlig kunne have reddet hendes liv.

Det tragiske dødsfald kommer i kølvandet på flere lignende sager, og det sætter nu kritisk fokus på en række love, der i 45 ud af USA’s 50 delstater – herunder Wis-consin – beskytter forældres ret til at fravælge medicinsk behandling af deres syge børn til fordel for ”spirituel healing”.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2008

Loggidut

jeg har ikke læst artiklen, men vil bare sige, at det også sker herhjemme...i en anden form.

min gamle klassekammerat døde af kræft, han var Jehovas vidner, og søsteren kunne give ham stamceller fra hendes rygmarv, det var altsammen blevet undersøgt, men så sagde knægten selv nej tak, og det sidste han sagde inden han lukkede øjnene var...vi ses i himlen!

han var 14 da det gik galt, og det samme var jeg...og det burde da i hvertfald også forbydes.

jeg håber Martin har det godt hvor han er, for han må godt nok havde været stærk i sin tro.

søsteren snakker jeg stadig med, af og til...hun brød med familien og med Jehovas vidner i en meget ung alder...og det kan man da egentlig godt forstå!

jeg fatter ikke forældre der ikke lader deres børn få medicin eller andet som kan hjælpe dem!

Anmeld

17. juni 2008

Honningblomst

Uha ja, det er altid svært at sætte sig ind i andres religion og især når det grænser til ekstremisme...men jeg tager jo også bare udgangspunkt i min verden og mine tanker som jo selvfølgelig er det rigtige.....for mig.;)
Eva

Anmeld

12. juni 2010

Nadia&Daniel

Jeg havde sagt nej tak vist blod var indblandet, også den dag i dag. Men lægerne er også blevet meget dygtigere på alle de punkter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.