Eksperthjælp: 4 måneder afviser flasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.064 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

Lisbeth Jess

"4 måneder afviser flasken"

Hej Lisbeth

Har en datter på 4 mdr. som er blevet ammet siden fødslen dog suppleret med erstatning de sidste to mdr. Men nu vil hun pludselig slet ikke acceptere flasken med kun ammes. Det har varet i snart 4 dage. Har lige forsøgt med grød hvilket hun også gerne vil, men det jo ikke nok til at fylde hende. Hun vil ikke rigtig drikke af kop. Selv når hun er rigtig sulten nægter hun at tage flasken og falder så i søvn ved at hun dier hos mig. Men da jeg ikke har nok vågner hun max 2 timer efter og er sulten igen og det hele starter forfra. Det MEGET frustrerende også fordi jeg faktisk havde taget beslutningen om at trappe ud af amningen da det har været noget rod længe med både at amme og give erstatning.

Ved ikke hvad jeg skal gøre - manglende nattesøvn og overskud tærer på hele familien. Og bliver også bekymret for om hun får væske nok, da jeg ikke synes hendes bleer er ligeså våde.

Håber på lidt gode råd.

venlig hilsen

mortil2

Lisbeths svar

Hej mor til 2!

Deter da også frustrende at hun nu kun vil ammes , her hvor du havde planlagt at stoppe.

Hun må have stimuleret dig til rigelig mælk, siden hun afviser flasken.

Måske skal du bare en uge eller to amme hende fuldt, sammen med grød , også selvom det går lidt ud over nattesøvnen...

Når der så er mere harmoni og hun ikke oplever pres til flasken, kan du forsøge igen. Skift flaske og mærke på MME,eller giv vælling, og se om det ikke går. Lige nu mærker hun presset og derfor er der protest.

Det er den blide måde, den hårde er jo konsekvent at forsøge med flasken indtil hun tar den.

Du skal gøre, hvad der opleves rigtigt for dig, og hende.

Håber det vil lykkes for dig på en god måde.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.