"4 måneder vil ikke bruge sut og drikke af flaske "
Hej lisbeth..
jeg har spurgt pigerne på denne side og har fået nogle gode svar men intet har virket, så håber du har et råd..
Jeg har det problem jeg overhovdet ikke kan få min lille dreng på 4 måneder til at tage flaske.
Vi har prøvet med forskellige sutteflasker/suttehoveder med min mælk i og med mordermælkserstatning. vi har prøvet at jeg giver ham, andre giver ham, hvor jeg er der og prøvet hvor jeg ikke har været i hjemmet, men knægten NÆGTER at tage den flaske.. han har heller aldrig ville tage sutten..
nu får han lidt grød og en kop mælk(modermælk) eller vand til...
Er ved at løbe tør for råd og ideer.. HJÆLP han skulle meget gerne snart kunne tage flaske... Nogle der har prøvet det samme og har nogle råd prøver gerne alt
grunden til jeg gerne vil have han skal tage flaske er jeg genoptager min uddannelse om 2 måneder og ved ikk om han kan sove uden.. men uanset vil jeg gerne kunne give ham den også så far kunne tage ham lidt når mor har brug for en pause..
håber du kan hjælpe mig orker ikke det her amning på fuldtryk syntes han vil sutte heletiden. jeg har snart brug for mig tid uden at min søn skal hænge i brystet..
håber du kan hjælpe mig..
Lisbeths svar
Hej!
Det er svært, men ikke helt umuligt at få et barn til at tage flasken.Jeg har dog også oplevet at måtte give op, men så er der heldigvis andre måder at få mad i barnet.
Jeg tror, du skal forsøge med en sut først, forsøg med en af naturgummi,put en snip af en tøjble igennem ringen på sutten, så der kommer et let pres på . Sid med ham, og vug ham, her skal han have fået bryst først.Hold sutten inde i hans mund med et let tryk,mens du både vugger og beroliger ham, selvom han græder, så se om han ikke får lyst at sutte på den.og derved falder i søvn.
Hvis du får succes med det, så bliver næste trin flasken.Selvom han ikke bruger sutten, kan du stadig prøve med flasken.
Han skal være sulten, du skal have noget tøj på,der ikke lugter af din mælk.
Beslut dig for at det lykkes, sid med ham, virk overbevisende, kærlig stemme,snak med ham, og selvom han protesterer og virer med hovedet, så hold sutten inde i hans mund.
Lad som om
eter o.k. min søn, nu skal du bare drikke af flasken,alt er i orden, bevar roen.Når du er rolig, smitter det af på ham.Måske skal du putte vælling i flasken. den er lidt tykkere end MME.
Bliv ved så længe deter o.k. med dig, du fornemmer selv når deter nok.Lykkes det så er det så fint. Lykkes det ikke, så er der en anden måde.
Der findes der nogle drikkekrus med blød tud,som nogen børn har meget glæde af, det kan være han vil drikke af det,så du er sikker på han får det, han skal have, når du starter din uddannelse.
Deter klart at du er frustreret over det kun er dit bryst der dur, og har brug for at andre også kan trøste og made. Sammen med flasekn kan du enten introducere en dejlig lille bamse, eller en stofble, som han kan bruge til at give tryghed ved søvn og ked af det hed.
Nu ønsker jeg dig al mulig held og lykke både med projekt flaske, med din søn og med din uddannelse, når du går i gang. Håber du får glæde af mine betragtninger.
Varme hilsner
Lisbeth Jess,
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk