Eksperthjælp: knapt en måned gammel græder meget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.059 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. maj 2010

Lisbeth Jess

"knapt en måned gammel græder meget."

Hej Lisbeth.

D.7 april fødte jeg mit andet barn.. en søn i uge 41+5 på 3460 gram og 52 cm... De sidste par uger har han grædt MEGET hver dag. Som regel går der et kvarters tid fra han har ammet hos mig til han begynder at græde... og så er der ingenting der hjælper (han falder dog kortvarigt (et par sek.) til ro hvis jeg ligger ham til bryst igen. Han kan græde en halv time - 3 kvarter... og så falder han til søvn. Og hvis han bågner igen er han lidt glad indtil han igen ebgynder at græde...

Er der nogen børn der bare græder meget i starten uden grund?

eller hvad skal jeg gøre?

Synes måske han krummer sammen nogen gange.. prutter og gylper også en del........

Er der noget jeg skal prøve at undgå og spise?

Hvor meget skal han sove?

Prøver at strække amningen sån der går 3 timer imellem, da jeg tænker han jo også kan få for meget og derfor ha ondt i maven........

Hilsner fra Sara, som synes det er så synd for ham!

(skal siges min pige på 2½ altid har været rigtig nem. Som lille spiste, sov og kiggede hun..... Så det er uvant at han græder så meget som han gør........)

Lisbeths svar

Hej og tillykke med ham!

Fødselsvægten er fin og han har sikkert taget pænt på. Når han græder så meget er der noget der generer ham.

Hert er nogle spørgsmål, du lige selv kan checke.

Sluger han meget luft når han ammer? er maven spændt når han græder?Tag bleen af ham når han græder og se om derer noget  at se i begge hans lyske, er der noget der buler frem, eller buler navlen frem?Det noget, tænker jeg på ,om det kan være et lyskebrok, eller et navlebrok, deter ikke alvorligt, dog kan det genere.

Bevæger han hovedet frit til begge sider, eller har han en favoritside, der kan være lidt stramning i nogle muskler i nakken.

Når han græder, hjælper det ham at du masserer hans mave med blide bevægelser med uret, eller cykler med hans ben, så de trykker lidt på tarmene?

Gylper han meget?Når du har ammet ham, kan du prøve ligesom lægge ham godt op på din skulder og lader ham være der et kvarter og se om det hjælper, på hans skrigeture.

Hans grædeture minder jo ikke om kolik, du har ret de kan få ondt i maven af for meget maD, men så hjælper det jo at blive taget op og enten hænge på skulderen eller ligge på underarmen, så maven får et let pres.

Nu håber jeg du kan udelukke nogen ting, og bliver det ved, så lad din  læge kigge på ham så du  kan blive beroliget .Og ja nogen børn græder mere end andre, oftest er der dog en årsag når de græder. held og lykke med at løse problemet og fortsat held og lykke med ham.

Varme  hilsner

Lisbeth Jess 

Lisbeth Jess.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.