Opret gratis profil  

Vejrtrækning??

Visninger: 3.964   Svar: 14

12 »

BOGM

Hejsa

Jeg syntes altså min datter har en mærkelig vejrtrækning, ikke sådan at hun er plaget af det, men tænker mere om det er normalt eller om vi skal have hende tjekket.

Det er ikke hele tiden men flere gange om dagen, hører det jo mest når hun sidder/ligger og slapper af.

Hun trækker vejret ind, holder det et stykke tid 5-7 sek. for derefter at støde luften ud igen. Altså en stødende vejrtrækning. Kan det passe at hun skal trække vejret sådan??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

hej
Er glad for du skriver dette indlæg, for min datter trækker os vejret sådan og nogle gange kommer der en hylelyd med som et lille piv, svært at forklare så længe din datter ikke virker genert af det tror jeg ikke der er noget galt, min datter er ikke genert af det og er lige blevet tjekket i hovede og bag og der var intet galt

Men er du bekymret ville jeg da snakke med lægen!

Tro flytter bjerge, resten klare mor!!

Til salg:
BOGM

Har bare selv prøvet at trække vejret på samme måde og det er da anstrengende for kroppen, syntes jeg. Underligt hvorfor de gør det..

Min mor kommenterede det også idag og syntes også at det er mærkeligt.

Hmm, kunne self. ringe og snakke med lægen om det mandag, men hun er ikke mærket af det.

Profilbillede for Mille83
0 lodder
Nicoline Mynte <3
lillespurv19 skriver:

hej
Er glad for du skriver dette indlæg, for min datter trækker os vejret sådan og nogle gange kommer der en hylelyd med som et lille piv, svært at forklare så længe din datter ikke virker genert af det tror jeg ikke der er noget galt, min datter er ikke genert af det og er lige blevet tjekket i hovede og bag og der var intet galt

Men er du bekymret ville jeg da snakke med lægen!

Hvis der kommet pivelyd er det så ikke tegn på astma? Har i nogle dyr i hjemmet?

Husk på at selvom man bliver tjekket i hoved og røv, er det ikke altid at man selv er opmærksom på hvad der kan påvirke ens barn, og hvis graden af astma er svag, kan det ikke altid undersøges med det samme, men man får sådan en med hjem man skal puste i flere gange om dagen i ca 1 uge. Som måler hvor stærkt man puster (eller sådan noget, er ikke læge :-) )

Men hvis der er dyr i hjemmet, sørg for at støvsuge og luft ud hele tiden, da det kan blive værre..

Snakker selv af erfaring, da jeg idag desværre har både astma og allergi, og VIL selv gøre ALT for at undgå min datter får det... 

ikke online <3

Profilbillede for <3
0 lodder
Nu med de lækreste drenge og lækreste kæreste - life is good!

Stødende vejrtrækning og pibelyde er generelt ikke noget man ønsker at høre hos sit barn. Men det er mere hvis det er hurtig vejrtrækning.

Mon de leger med vejrtrækningen? At de har fundet ud af at man kan manipulere med den?

Ellers ring endelig til lægen hvis I er nervøse.

BOGM

Her har hun astmatisk bronkitis, meen det har jeg styr på hvordan lyder. Hun har tit den rallerende vejrtrækning og troede i en periode at det med den stødende vejrtrækning også skyldtes dette, men det tror jeg alligevel ikke.

Hun gør det hver dag, som sagt hører vi det jo mest, når hun er i ro, hvor vi kan følge den. Hun gør det inden sovetiderne, når vi kører bil og nogen gange når vi sidder og ser børnetime.

Har selv spekuleret i om hun leger med vejrtrækningen, men tror det umiddelbart ikke, men det er svært at vide..

Mille83 skriver:

Hvis der kommet pivelyd er det så ikke tegn på astma? Har i nogle dyr i hjemmet?

Husk på at selvom man bliver tjekket i hoved og røv, er det ikke altid at man selv er opmærksom på hvad der kan påvirke ens barn, og hvis graden af astma er svag, kan det ikke altid undersøges med det samme, men man får sådan en med hjem man skal puste i flere gange om dagen i ca 1 uge. Som måler hvor stærkt man puster (eller sådan noget, er ikke læge :-) )

Men hvis der er dyr i hjemmet, sørg for at støvsuge og luft ud hele tiden, da det kan blive værre..

Snakker selv af erfaring, da jeg idag desværre har både astma og allergi, og VIL selv gøre ALT for at undgå min datter får det... 

vi har ingen dyr eller noget, men hun har lige været indlagt så der burde de vel have opdaget det for der blev hendes lunger jo os tjekket

Til salg:

Profilbillede for Mille83
0 lodder
Nicoline Mynte <3
lillespurv19 skriver:

vi har ingen dyr eller noget, men hun har lige været indlagt så der burde de vel have opdaget det for der blev hendes lunger jo os tjekket

Okay så har de forhåbentlig tjekket det dagligt med vejrtrækningen, håber det går over igen

Og krydser fingre for det bare er et stadie...

BOGM

Vi har heller ingen dyr og ryger heller ikke.

Ja så må man da gå udfra at det er ok. Må man spørger hvorfor i var indlagt??

BOGM skriver:

Vi har heller ingen dyr og ryger heller ikke.

Ja så må man da gå udfra at det er ok. Må man spørger hvorfor i var indlagt??

fordi hun skreg og kastede op hver gang hun havde spist oghavde ikke taget på siden fødslen(hun er 3 uger i morgen) og Men det var så fordi hun har en slap lukkemuskel i maven, så hun fik ingen næring af maden og var konstant sulten, men nu er hun heldigvis begyndt at tage på og kaster ikke så meget op hun skal bare have sin mad rigtig langsomt!

Til salg:
12 »
Gå til kategorien "Børn 1-3 år"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333