Eksperthjælp: Behandling af arp-.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.586 visninger
0 svar
0 synes godt om
29. april 2010

Lisbeth Jess

"Behandling af arp-."

Hej igen Lisbeth.

Nu har jeg lige et spørgsmål ang Arp. Min lille dreng bliver ved at ha det på topppen af hovedet. Jeg har smurt med baby-olie, ventet lidt- redt, vasket olien ud, og gjort det hele igen. Det virkede ikke.  Så brugte jeg crem i stedet for olie, det gav heler ikke noget resultat. Nu har jeg et par dage brugt mad-olie i stedet for. jeg smøre det ind i håret og lader det sidde et par timer, reder så og smørre igen. Jeg smørre også ind om aftenen og lader det sidde hele natten og reder igen om morgenen..

Hans hår falder af hvor arpén sidder, og der er små gule skårper og det ser herrens ud.

Hvad skal jeg gøre anderledes, eller har du andre idder.

Tanja.

Lisbeths svar

Hej Tanja.

Det lyder som om hans Arp har fået rigtig godt fat og det er svært at få væk.

Mit bedste råd er at anskaffe en blød babytandbørste og så børste hovedbunden blidt med cirkelbevægelser, lige efter han har været i bad og du har blødgjort med olie. 

Børsten fjerner arpen mere skånsomt end kammen, hoverdbunden bliver rød og det er o.k.

Der skal selvfølgelig ikke komme sår,meningen er at arpen skal væk. Måske kan du ikke få det hele væk på en gang, så fortsætter du bare næste dag, indtil du har fået bugt med det.

Vask efter med mild baby sæbe. hvis du mistænker der er infektion i de gule skorper, så skal du lade lægen se på ham.

Du skal holde hans hoved fast, det gør dog ikke ondt på ham.

Held og lykke med  projektet 

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.