Flere kvinder orker ikke at få børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra bt.dk

De omfattende krav til mødre skræmmer kvinder fra at få børn. Sådan lyder den benhårde betragtning fra den franske filosof og feminist, Elisabeth Badinter.

Elisabeth Badinters kritik af samfundets skyhøje forventninger til moderskabet har sat gang i en heftig debat blandt Frankrigs jordemødre, sundhedsmyndigheder, feminister og karrierekvinder.

Hun mener nemlig, at kvinder i højere grad fravælger at få børn, fordi de ikke orker at lægge under for omverdenens og sundhedsmyndighederne krav som udelukkende at bruge økologiske stofbleer og aldrig, aldrig nogensinde erstatte den ur-moderlige amning med modermælkserstatning.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

slettet_7530

Interessant artikel, men synes da at det er synd kvinder fravælger børn fordi de ikke kan få gratis modermælkserstatning til børnene, de kan vel stadig selv købe det.(sat lidt op på en spides jeg ved det)

Om Franskmændende er mere økoer end vi er herhjemme skal jeg lade være usagt, men herhjemme synes jeg personligt det stadig er sådan at folk kan fortælle en om de ting de kender til der er gode og så kan man som nybagt mor suge til sig eller lade være.

Anmeld

28. april 2010

Shibby

Tankevækkene artikel..

Anmeld

28. april 2010

Muffinmus

hmmm, synes sgu eller folk er ret blandet bare herinde:-)

BAre kig på dem herinde, nogle er fuld ud økoer mens andre både ryger og drikker og bruger make up og farvmer hår..såååå.Det er vist 50-50 af hvad man må og ikke må:-)

Og hvis kvinder ikke kan tænke for dem selv og er bange for presset, ja så skulle de nok have lidt hjælp til at klare deres  tanker første inden de skal opdrage et barn i en verden de ikke tør stå til regnskab for. Øv ØV.

Håber de springer ud allgievel og dropper de negative tanker..bare GØR det:-)

Anmeld

28. april 2010

MariaJ

Hmmm, synes det lyder som om kvinderne i undersøgelsen tænker lidt for meget på hvad andre synes, og lytter lidt for lidt til sig selv. Der er mange forskellige måder at være forældre på, og det synes jeg da er nemt at se, når man kigger sig lidt omkring i samfundet. Ingen behøver jo at leve op til det hele.

Nu har jeg jo ikke selv født endnu, så på den måde er jeg måske ikke den rigtige til at udtale mig, men kan ikke genkende mig selv i artiklen, på trods af at jeg går rimelig meget op i miljø, økologi osv. Det er da under ingen omstændigheder på et niveau, hvor det har haft nogensomhelst indflydelse på min lyst til eller beslutning om at blive mor eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.