"mer amning"
Hej Lisbeth..
Håber ikk du synes jeg er alt for usikker, men jeg har lige ammet ham & så prøvede jeg med en flaske bagefter & der spiste han 30ml efter han har lagt til begge bryster & selv sagt nej tak til dem..
Hvordan kal jeg forholde mig til det ?
Lisbeths svar
Hej Igen!
Klart du er usikker, du har jo ikke prøvet det før, og der er ikke noget værre end hvis en mor blir bekymret for om derer mad nok.
Hvis han blev meget tilfreds efter de 30 ml og faldt i en god søvn, så vil jeg an befale dig at amme ham hyppigt de næste dage og eftermade med flasken,. så han klart får en oplevelse af at der mad nok.Hvis han sover bedre og du får hvilt dig, så får han overskuddet til at tage mere hos dig.Selvom du synes brystet er tomt så er der mælk i de dybe mælkegange, han skal bare sutte lidt kraftigere.Det kan han bedre når han lige et par dage er blevet fyldt godt op, og din mælkemængde er blevet øget.Du vil sikkert opdage at han tar mindre og mindre af flasken.
Amning er en fanstastisk ting for både barn og mor, alligvel er jeg af den holdning, det skal ikke blive et nederlag for mor, med en oplevelse af ikke at du.
Man kan også kombinere amning med flasken, alt er muligt.Heldigvis sidder kærligheden til barnet ikke kun i modermælken, det er nærværet ,der tæller.
Hvis du gerne vil amme, så bare fortsæt med at amme hyppigt, signaler ro og tryghed til ham, der er mælk bare sut, jo mer ro og tro du har,jo mere ro får han. Snak blidt med ham og fortæl ham ,at der er rigelig mælk, jo mere ro, jo lettere løber mælken ud.
Hvis han stadig protesterer efter begge bryster, så hold ham kærligt fast og evt pres noget mælk ud i munden på ham, så han mærker, der kommer noget.
Skriv du trygt igen, jeg støtter dig gerne i processen. Fortsat held og lykke med babyen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk