"!4 dage sulten efter amning, opfølgning"
Tak for dit gode svar, men der er også bare det, selv om at han har vært ved begge bryster og siger nej tak til begge efter bøvs, så når han får sutten, så sutter han løs som om at han er sulten, savler & putter sine fingere i munden. Jo sundhedssplejsken har vært her & der havde han taget 80g på , på 3 dage, men alligevel så bliver jeg usikker på om jeg kan mætte ham..
Hilsen Thulin ..
Lisbeths svar
Kære Thulin! Flot med de 80 gram. >Du er stadig usikker på om han får nok..
sÅ ER DER KUN EN MÅDE AT UNDErSØGE DET PÅ NEMLIG MED EN FLASKE.
eNTEN MÅ DU MALKE MODERMÆLK UD MED EN BRYSTPUMPE ELLER HÅNDEN, OG FORSØGE OM HAN DRIKKER DET EFTER AMNING.Hvis ikke det lykkes dig, så kan du købe Modermælkserstatning, hvis der er allergi skal det være det fra apoteket,
Hvis han drikker en masse, over 50 gr, så skal du i gang med at amme meget hyppigt et par døgn for at stimulere, det vil sige hver 2 time dagen igennem.Få fat i noget amme te, hvil dig, måske har du for meget om ørerne?Sørg også for at få mad, skru helt ned for alle dine gøremål, og sæt produktionen op.Få fat på bedsteforældre, der kan gå tur, så du kan hvile, lad dem gerne lave mad til jer.
Deter ofte at man som ny mor, måske lige sætter for mange krav til sig selv og glemmer at hvile er en nødvendighed, det er ikke sikkert du har det sådan, men deter der mange der har.
Hvis ikke han gider drikke flasken så er det fordi han er mæt, så skal han bare have en tid hvor han ligger og sutter kraftigt, Det er der nogen børn der gør.
Nu håber jeg dette kan hjælpe dig, skriv endelig igen,hvis det kniber. Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk