Eksperthjælp: Kanel i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.384 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. april 2010

Lisbeth Jess

"Kanel i graviditeten"

Hej..... Jeg skriver til dig fordi jeg bliver 25år om lidt over en uge, og jeg er gravid i uge 34+4 og har fået afvide at jeg ikke må få kanel. Kan fortælle mig om det er rigtig og hvorfor hvis det er?

Lisbeths svar

Hej !

Jeg er overrasket, har ikke hørt at kanel  kunne være skadeligt:

jeg har undersøgt lidt, og det jeg forstår er at det kan give halsbrand, og en myte om for tidlig fødsel. Der er en undersøgelse fra USA, som evt kan vise noget, dog mener jeg man skal op på over 100 gram om ugen, førend der er  evt kan vær en risiko.

Indtil  jeg har sat mig endnu mere ind i det, tror jeg at en teskefuld kanel på grød eller i kage, ikke kan skade, det svarer til 5 gram. kanel.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere lige nu, måske derer andre der kan. Spørg evt din jordemoder.

Held og lykke med din fortsatte graviditet og hav en god fødsel.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

AnneBJ

Henrik skriver:

Hej..... Jeg skriver til dig fordi jeg bliver 25år om lidt over en uge, og jeg er gravid i uge 34+4 og har fået afvide at jeg ikke må få kanel. Kan fortælle mig om det er rigtig og hvorfor hvis det er?

Hej !

Jeg er overrasket, har ikke hørt at kanel  kunne være skadeligt:

jeg har undersøgt lidt, og det jeg forstår er at det kan give halsbrand, og en myte om for tidlig fødsel. Der er en undersøgelse fra USA, som evt kan vise noget, dog mener jeg man skal op på over 100 gram om ugen, førend der er  evt kan vær en risiko.

Indtil  jeg har sat mig endnu mere ind i det, tror jeg at en teskefuld kanel på grød eller i kage, ikke kan skade, det svarer til 5 gram. kanel.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere lige nu, måske derer andre der kan. Spørg evt din jordemoder.

Held og lykke med din fortsatte graviditet og hav en god fødsel.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Opper lige denne, ifht. tråden om kanel og graviditet..

Anmeld

8. september 2010

Mira0911

Har aldrig hørt om det...

Du kan frabede dig kanel, det burde man og respektere... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.