Opret gratis profil  

hvor meget skal en 4 mdr baby sove???

Visninger: 5.754   Svar: 7

mor-til-vanessa

jeg har en datter paa 4 1/2 maaned, saa mit sporgsmaal er hvor meget de skal sove i den alder.? hvor meget sover jeres?

synes selv hun sover ret godt og det hun skal og "efter bogen" men nu er jeg i usa og de synes hun sover alt for meget. jeg synes saa til gengaeld at deres pige paa 7 mdr sover alt for lidt. tror kun hun faar en lur om dagen, og hun graeder tit og tror det er fordi hun er traet men hun bliver aldrig puttet.

vores rytme ser ca saadan ud:

vi vaagner ca kl 07 nogen gange lidt for. sa er hun vaagen can 1-2 timer og sover formiddag 2 timer ca. saa er hun oppe 2-3 timer og sover middag 3-4 timer. er vaagen igen 2-3 timer og faar en kort eftermiddagslur paa 1 time ca. saa er hun oppe igen 2-3 timer og kommer saa i seng til nat omkring 19-20 tiden. hun vaagner ca kl 02.00 for at spise men sover igen efter og sover saa ellers til om morgenen.

jeg synes jo det er en perfekt sovnrytme, men som sagt synes de herover hun sover for meget. jeg plejer at laegge hende til at sove naar hun virker traet. hun gnider som regel hovedet ind mod mig og faar rode ojne.

jeg er nok bare en af dem der siger sovn avler sovn og jeg synes det er vigtig at man gor nogen lunde de samme ting for sine born. altsaa at de f.eks hver aften inde de skal sove faar godnatsang eller lign.

knus liv med vanessa paa 4 1/2 maaned

Syntes det lyder som en perfekt søvn rytme, må indrømme at jeg er lidt rusten i det da min søn nu er 2½, og min datter kun er 5 uger og har ikke en rytme endnu havd der angår søvn. Men så vidt jeg husket sov havde mads den samme rytme som du beskriver din datter har.. Så syntes bare du skal holde fast det.  Jeg syntes heller ikke det lyder af meget, med kun en lur til en pige på 7 mdr...

Profilbillede for Lærke90
0 lodder
SKønt at være moar

Jeg synes det lyder helt fint .. Freja har også et godt sovehjerte og når hun ikke får sovet bliver hun bare rigtig ked af det. Så længe at de bliver aktiveret når de så er vågne, kan jeg ikke se noget problem i at have sådan en god sove rytme

Profilbillede for Leneur
26 lodder
"En smule betænksomhed, en lille tanke på andre, det gør hele forskellen".... . Peter Plys
mor-til-vanessa skriver:

jeg har en datter paa 4 1/2 maaned, saa mit sporgsmaal er hvor meget de skal sove i den alder.? hvor meget sover jeres?

synes selv hun sover ret godt og det hun skal og "efter bogen" men nu er jeg i usa og de synes hun sover alt for meget. jeg synes saa til gengaeld at deres pige paa 7 mdr sover alt for lidt. tror kun hun faar en lur om dagen, og hun graeder tit og tror det er fordi hun er traet men hun bliver aldrig puttet.

vores rytme ser ca saadan ud:

vi vaagner ca kl 07 nogen gange lidt for. sa er hun vaagen can 1-2 timer og sover formiddag 2 timer ca. saa er hun oppe 2-3 timer og sover middag 3-4 timer. er vaagen igen 2-3 timer og faar en kort eftermiddagslur paa 1 time ca. saa er hun oppe igen 2-3 timer og kommer saa i seng til nat omkring 19-20 tiden. hun vaagner ca kl 02.00 for at spise men sover igen efter og sover saa ellers til om morgenen.

jeg synes jo det er en perfekt sovnrytme, men som sagt synes de herover hun sover for meget. jeg plejer at laegge hende til at sove naar hun virker traet. hun gnider som regel hovedet ind mod mig og faar rode ojne.

jeg er nok bare en af dem der siger sovn avler sovn og jeg synes det er vigtig at man gor nogen lunde de samme ting for sine born. altsaa at de f.eks hver aften inde de skal sove faar godnatsang eller lign.

knus liv med vanessa paa 4 1/2 maaned

Jeg synes nu din datters søvnrytme ser meget normal ud. Jeg taler så ikke af erfaring da min datter på 8 mdr på nær de første 2 måneder af hendes liv kun powernappe 1 time ad gangen 3 gange om dagen. Hun er så en meget glad og tilfreds lille pige og utrolig nysgerrig og så er det ok at hun ikke sover længere men børn er jo forskellige og jeg synes da kun at i skal holde fast i den rytme som passer jer. Hun skal nok selv "sige" til når hun ikke har behov for mere søvn.

Profilbillede for BinaMor Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
23 lodder
are back

børn og babyer er forskellige. det skal være efter deres behov de skal sove. ikke forældrenes.

så er er individuelt.

Knus Sabina - mor til Skovtrolden Gabriella & Prinsessen Madelina

mor-til-vanessa

tak for jeres svar.

jeg synes ogsaa selv det virker fornuftigt for hende, hun er oppe naar hun har lyst og gider men ellers bliver hun puttet hvis hun er traet

mor-til-vanessa

bagger26 skriver:

Syntes det lyder som en perfekt søvn rytme, må indrømme at jeg er lidt rusten i det da min søn nu er 2½, og min datter kun er 5 uger og har ikke en rytme endnu havd der angår søvn. Men så vidt jeg husket sov havde mads den samme rytme som du beskriver din datter har.. Så syntes bare du skal holde fast det.  Jeg syntes heller ikke det lyder af meget, med kun en lur til en pige på 7 mdr...

jeg hun virkjer heller ikke saerlig tilfreds, hun graeder en del. det var noget andet hvis hun var vagen og glad.

mor-til-vanessa skriver:

jeg hun virkjer heller ikke saerlig tilfreds, hun graeder en del. det var noget andet hvis hun var vagen og glad.

Ja nemlig, de var også det jeg tænkte.. Fordi hvis hun var glad og tilfreds når hun var vågen, så havde hun nok bare ikke brug for mere..

Gå til kategorien "Barnets søvn"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333