Eksperthjælp: Til 80 års fødselsdag med baby 2 mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Lisbeth Jess

"Til 80 års fødselsdag med baby 2 mdr.? "

Kære Lisbeth Jess,

Jeg har oprettet dette spørgsmål i en debat, men søger stadig lidt mere klare svar så jeg håber du kan hjælpe mig. 

Sagen er den at jeg og kæreste og vores kommende pige er inviteret til tyskland (med hotel, eget værelse ) til 80 års fødselsdag i august. På det tidspunkt ville lillepigen være omkring 1,5 måned gammel.  Jeg er da helt sikkert frisk på ideen lige nu, men sys bare jeg har læst så meget om at de nybagte mødre knap nok kan tage afsted i et par timer med den lille og her snakker vi altså en weekend. Kan ikke rigtig aflyse hvis jeg først siger ja , da det drejer sig om mange penge (hotel værelse m.m)..  Er det for tidligt at tage afsted eller hva?

En helt anden ting er at vi skal køre med den lille i max 6 timer hvor 1 time af tiden er færgetid..  Må man dette? En af de andre søde mødre fortalte mig at barnet max må sidde i 20 min. Er der ikke andre løsninger? Liften man kan spænde fast med et "såkaldt" net ? .. 

Mange Hilsner Risen

Lisbeths svar

Kære Risen!

Det, der er vigtigt, er om du har lyst til at deltage i fødselsdagen, og om det betyder meget for dig.

Hvis du deltager med babyen, kan du sagtens få noget ud af fødselsdagen alligvel, bare du er indstillet på at gå til og fra. Hun kan sove i liften under middagen, hvis hun er et roligt barn. Når hun er vågen, vil hun have behov for sin mor og far og ikke en masse andre.

Det afhænger også af, hvordan du har det. Nogen gange er man træt efter en fødsel, det kræver energi at få amningen igang og lære sit lille barn at kende, og selvom hverdagen derhjemme kører fint, skrider det let, andre steder.

Små børn mærker meget hurtigt ændringer,f.eks. andre steder, larm og forældres ubevidste stress, og det giver  uro.

Bilturen i en lift med net,eller en lejet hård plastkasse,kan hun godt klare. Det er stolen hun ikke må sidde i for længe. 

Du/I skal være tro mod jer selv og jeres behov, der er intet der er vigtigere nu end jeres lille familie, og det har alle sikkert forståelse for.Kærlighed til et familiemedlem kan jo sagtens bestå også selvom I ikke deltager i fødselsdagen. 

Håber du kan bruge noget af dette og træffe det rigtige valg for jer.

Fortsat god gravididtet og hav en god fødsel.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.