Eksperthjælp: ophør med amning i forbindelse med operation, baby 4 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.099 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Lisbeth Jess

"ophør med amning i forbindelse med operation, baby 4 mdr."

Jeg står i den uheldige situration og skal have fjernet min galdeblære den 28/4.. Jeg har Emma på 5 mdr som jeg stadig ammer.. Jeg er meget i tvivl om jeg skal benytte lejligheden til at få stoppet min amning eller om det er for tidelig ? Hun får grød 2 gange daglig og spiser det med stor velbehag. Jeg er ved at vente meget efter at få stoppet og at få min krop for mig selv... Men så føler jeg også dårlig samvittighed over det...

Håber virkelig du kan hjælpe..

Mange hilsner

charlotte

Lisbeths svar

hej Charlotte!

Dit spørgsmål om du skal holde op med at amme eller ej, er noget du virkelig skal overveje nøje.

Det er klart, at hvis du er træt af at amme, så er det en oplagt chance til at slutte nu, hvor du skal opereres, selvom du sikkert bliver lokalbedøvet.Bliver du fuldbedøvet ,så er det kun et par måltider hun ikke må få mælk.

Der er fordele og ulemper. Fordelene er at andre end dig kan give flaske, for hun skal stadig have en del M.M.E. Du får måske mere tid til dig selv, og selvom det sikkert går let og uproblematisk, så er du nok noget træt efter operationen, og det er godt du kan slappe af og ikke behøver være på nat og dag.

Fordelen ved at amme, er at det altid er ved hånden, det er billigt og sundt, det har den rette temperatur, og når du ammer, kan du ikke lave andet end bare være.

Ulempen er, at nu skal du til at stå og rengøre flasker og tilberede M.M.E., du kan ikke lige give m ad her og n u, og trøste  med mad og nærvær. Her hvor du er træt efter operationen trænger hun måske endnu mer til sin mor.

Jeg synes, det er fint du har ammet i 5 månder, fortsætter du er det fint og stopper du så er det også o.k.

Heldigvis er kærligheden ikke afhængig af amning, så uanset hvad du beslutter, så gør det med god samvittighed,en glad mor er en en god mor.

Held og lykke med både operation og barn.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

N&J

Hej, vil bare lige nævne at du skal være opmærksom på at du efter narkosen vil blive tvunget til at tage ret store mængder af medicin i ½-2 uger, man har mange smerter, og en del af medicinen er morfin preparater, så du skal ihvertfald lige have snakket med dem om hvordan du gør hvis du bliver ved, jeg måtte også stoppe i forbindelse med den operation, men min datter var 9 mdr.

Held og lykke

Anmeld

22. april 2010

Kløver

Henrik skriver:

Spørgsmålet:

Jeg står i den uheldige situration og skal have fjernet min galdeblære den 28/4.. Jeg har Emma på 5 mdr som jeg stadig ammer.. Jeg er meget i tvivl om jeg skal benytte lejligheden til at få stoppet...

Se hele spørgsmålet og Lisbeth Jess´ svar:

https://www.baby.dk/Information/AgonyColumn/AgonyCo lumnViewAnswer.aspx?AgonyColumnID=523

jeg ved ikke hvordan det foregår ved galblære opererationer, men da jeg blev opereret, var der en pige ved siden af mig, som også skulle opereres(have taget biopsi) hun skulle malke ud i dagene op til, så det passede, og at mælk kunne holde sig 14 dage i fryseren, så hun kunne klare det på den måde, og så erstatte op med modermælkserstatning. hun ammede stadig ud (altså med en brystpumpe) bagefter, men mælken blev jo så bare ikke brugt, til hun kunne amme igen, så var der stadig mælk.

om man kan dette i dit tilfælde ved jeg ikke, men snak evt med lægen om det ved forsamtalen eller ring og hør dem ad hvad du gør

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.