Fede børn kan spottes tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.030 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Overvægt og anlæg til fedme kan formentlig ses hos børn, før de er fyldt to år.

Buttede arme, pølsefingre og ben som Michelinmandens og helt små børn hører sammen. Men når baby bliver til barn hører babyfedtet ikke længere hjemme på den lille krop. Og det - peger ny amerikansk forskning på - bør både forældre og sundhedspersonale formentlig være langt mere opmærksomme på.

En gennemgang af 111 engelske fede børns og unges sygejournaler viste, at over 50 pct. var overvægtige, før de fyldte 2 år, og at 90 pct. vejede for meget som som femårige.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

B&J

skriger af grin ja det er der over syntes det er så forkert af samligne.... syntes ikke andet man ser hvor tit de tager på mc d det kan også være nogle gør her hjemme men ved da min søster var en rigtigt buttet baby og pige hun er da så åle tynd nu og lige omvendt med mig og min anden søster vi er blevet kraftige... og det skyldes ikke altid det man putter i munden men også hvor dårligt man har det på hjemme fronten det psysiske.... 

hhiihi så kom min vrede vist ud hihihihih

Anmeld

19. april 2010

Honningblomst

Ja, det er trist...at der er så mange børn der bliver overvægtige...men vel ikke overraskende at mange overvægtige børn har forældre der også er det.

Men altså, i følge den der bmi noget så har jeg to overvægtige børn og det har jeg nu altså ikke....så ja, intet er vel så sort hvidt, som man kunne ønske sig..

Knus..

Anmeld

19. april 2010

Muffinmus

tja, det er vel ikke ligefrem overraskende:-)

Man ved jo godt at de tidlige tendenser hænger ved frem over...med mindre der bliver grebet ind relativt tidligt med fornuftig mængder af sund kost og motion:-)

Om det så bare er en rask gåtur med mor og far, lidt hygge fodbold i haven osv. Og så det at mange forældre lader deres børn æde lige så store portioner de vil..fordi det er børn. Og at mange i en tidlig alder lærer at overspise fordi det er ok i den alder at æde meget mere end hvad der er sundt for mave og krop.

Og at være en fed baby...jamen de skriver jo også 2 år....så er man i hvert flad ikke en baby mere. Så man kan sagtens være en fed baby, men man skal så åbenbart ikke være fed mere når man runde de 2 år. Dvs man skal ligge lige midt i svinget.

Var selv god kugle rund som barn og vejer helt normalt nu. Min mand der var fed som baby, var meget tynd som 2 årig, og meget tynd nu.

Anmeld

19. april 2010

GryHSB

Jeg tager det ikke så tungt, så længe undersøgelsen ikke involverer flere personer. 111 er meget lidt, når man tænker på en valid undersøgelse skal have min. 1000 mennesker på testlisten (Og det er vist nok reglen i DK ud fra befolkningstallet)

Anmeld

19. april 2010

foto på lærred

Jeg tænker også, at 111 børn ikke er meget at bygge en undersøgelse på. Og hvilke børn er blevet udersøgt? Er det nogle hvor forældrene selv er overvægtige og det derfor er kosten der kan helt forkert, eller er det børn som kan have stofskifteproblemer osv.

Anmeld

23. april 2010

christina1973

Hmm, ja jeg må indrømme at jeg ikk har meget til overs for det. Min søn var så tynd at vi kunne bruge ham som kraks vejviser indtil han var 7 år, og han er nu, som 18 årig lidt for stor..

Nanna, som vi har nu, er 4 1/2 md og vejer 8 kg kun på brystmælk, læge og sundhedspl, siger hun er perfekt..

Selvfølgelig er tykke børn noget skidt, men slap dog af.. børn skal sq da ikk ha spiseforstyrrelser som 2-5 årig..

Vi voksne skal bare være obs på maden og sørge for at de får et godt forhold til grugt og grønt tidligt.

Vi skal jo huske at det er os der giver dem de dårligt/gode vaner

Anmeld

25. april 2010

Delilah

hahahaha jeg griner da min røv i laser herovre. Er der andre end mig der har lagt mærke til det her?   I en gennemgang af 111 fede børns og unges sygejournaler så han, at over 50 pct. var overvægtige, før de fyldte 2 år

Det vil altså sige at det er 50/50 om de bliver overvægtige eller ej. Det vil altså sige at de har fundet ud af at det er totalt tilfældigt om de bliver overvægtige eller ej og de siger det er et bevis for at de bliver det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.