Kage til 50 mennesker - størrelse? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.494 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. april 2010

Anonym trådstarter

Halløj..

Hvor stor en kage ville I lave til 50 mennesker? Og her mener jeg en firkantet kage.. Giv gerne mål..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Anonym trådstarter

Oooooop!!

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig?

Anmeld

9. april 2010

propogberta

Jo en der er 35*35*8 er der til 49 mennesker(hvis man regner med 2dl til hver..... og der kan også sagtens være til 50

Anmeld

9. april 2010

Anonym trådstarter

Anja Dahl skriver:

Jo en der er 35*35*8 er der til 49 mennesker(hvis man regner med 2dl til hver..... og der kan også sagtens være til 50

Tusind tak for svar!

Vil jo nødigt stå og mangle

Tak..

Anmeld

9. april 2010

Dot D

Hejsa. Jeg skal lave en kage ti lca 80 til næste fredag. Jeg bruger en rund form 35 cm og laver tre lag ca 2 cm tyk kage, og kommer fyld der imellem. Har desværre ingen firkantet form, så har ikke selv prøvet, men har et skema der siger 30 * 30cm og 5 cm høj er til 48 personer. Håber det var et svar du kan bruge, god fornøjelse

Anmeld

9. april 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Hejsa. Jeg skal lave en kage ti lca 80 til næste fredag. Jeg bruger en rund form 35 cm og laver tre lag ca 2 cm tyk kage, og kommer fyld der imellem. Har desværre ingen firkantet form, så har ikke selv prøvet, men har et skema der siger 30 * 30cm og 5 cm høj er til 48 personer. Håber det var et svar du kan bruge, god fornøjelse

Det er helt sikkert et svar der kan bruges!

Tusind tak!

Må man se det skema du bruger?

Anmeld

9. april 2010

propogberta

Dot D skriver:

Så er der en lille fejl i dit skema ! Det rigtige er 35*35*8 =49! Du kan altid regne det ud ved at sige højde*længde*brede og så dividere med 200

Anmeld

9. april 2010

Dot D

Jeg skal se om jeg kan finde ud af at få det herind. Er bedre til at lave kager end til at finde ud af computeren

Anmeld

9. april 2010

Dot D

Det er skema fra Wilton, og det har passet i runde forme, hi hi hi, men jeg har jo heller ikke fået investeret i firkantede forme endnu, så har jo ikke prøvet det af

Anmeld

9. april 2010

propogberta

Her er et skema der passer

Det er svært at give en helt sikker beregning på, hvor meget kage der skal bruges. Det afhænger ofte af hvilken type kage, der er tale om samt hvornår den skal spises, f.eks. efter en middag eller ved en reception.

Man siger ofte at der skal bruges mellem 160cm 3 og 200cm 3. Hvis du går ud fra at der skal bruges 200cm 3 vil der som regel være nok uanset type og anledning. Det vil sige at hver gæst får et stykke på 5x5 cm af en kage, der er 8 cm høj. Nu er det jo ikke altid en kage er firkantet, derfor kan det være godt at gå ud fra dette lille skema:

Rund kage, 8 cm høj

Portioner

Kvadratisk kage, 8 cm høj 

Portioner 

10 cm i diameter

3

10 x 10 cm

4

15 cm i diameter

7

15 x 15 cm

9

20 cm i diameter

12

20 x 20 cm

16

23 cm i diameter

16

25 x 25 cm

25

25 cm i diameter

20

30 x 30 cm

36

28 cm i diameter

24

35 x 35 cm

49

30 cm i diameter

28

40 x 40 cm

64

35 cm i diameter

38

45 x 45 cm

81

40 cm i diameter

50

50 x 50 cm

100

Formlen til at beregne omfanget af en rund kage er radius 2  x 3,14 (pi) x højde.

Formlen for en firkantet kage er bredde x længde x højde

Har du en form der hverken er firkantet eller rund kan du beregne antallet af portioner ud fra volumen. Det gøres ved at du fylder din form med vand og måler hvor meget vand, der kan være i formen. For hver 2 dl der kan være i formen, bliver der kage til en portion. Det vil sige, hvis du har en sekskantet form, der er 4 cm høj som kan rumme 3 l vand, så vil der i en 4 cm høj kage være nok til 15 personer. Hvis den færdige kage er 8 cm høj vil der være kage til dobbelte, altså 30 personer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.