Eksperthjælp: Overdreven brug af parfume hos voksne, allergi hos børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.118 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. april 2010

Lisbeth Jess

"Overdreven brug af parfume hos voksne, allergi hos børn ?"

Hej Lisbeth.

Jeg er far til 11måneder gammel pige. Jeg vil spørge dig om parfume. Min svigermor bruger MEGET parfume hverdage. og jeg kan ikke lide hun holder vores baby når hun lugter HELDT VILDT parfume. Det er også fordi at vores barn har allergi til mælk, og jeg/vi ved ikke om hun har også allergi til andre. Jeg synes min svigermor er god nok Problemet er hvergang når hun har holdet vores datter så lugter vores datter HELDT HELDT VILDT en stor kvinde lugt og jeg er urolig for hendes heldbred.

Mvh.

Marius

Lisbeths svar

Hej Marius!

Jeg forstårgodt du er bekymret, for når pigen har allergi overffor mælk er det nærliggende at tro hun har allergi overfor andet.Med den viden vi har i dag, skal børn ikke udsættes for disse ting.

Nu er det jo mormor vi snakker om, og du kan lide hende og hun elsker sikkert sit barnebarn meget hø'jt, du vil gerne passe på dit barn og helst ikke gøre mormor ked af det, er det sådan det er.´?

Jeg vil foreslå du og  barnets mor tager en snak om kring det du oplever som et problem. forhåbentlig kan I blive enige om en strategi, hvordan I skal fortælle mormor, at I vil bede hende lade være med at bruge parfume, når hun ser sit barnebarn.

Det vigtige er at tale udfra jer ,og ikke lade hende opleve det som en kritik af hende, det er kun parfumen i vil undgå.ikke hende.

Jeg som farmor ville tage meget alvorligt hvis mine børn f.eks sagde: Mor den der creme du bruger, den dufter for meget og vi vil bede dig lade være at bruge den, når du er hos vores børn.Jeg har valget at blive sur eller lade være at tage det personligt.Jeg kommer glad uden creme.

Mormor skal vide at hun er en dejlig mormor, også uden parfume.

Håber du kan bruge nogen af mine betragtninger.

Held og lykke med projektet

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.